Целта на Хронкооп е директна продажба на храни на фермерските пазари. Това заяви координаторът на Кооперация „Хранкоооп София“ Николай Генов по време на конференцията „Фермерските храни“, предаде репортер на Фермер.БГ.
 
Благодарение на „Хранкоооп“ в България навлизат фермерските пазари. На първия фермерски пазар имаше само трима производителя, той се проведе на пазар Римската стена, каза Николай Генов. Няколко месеца след това имахме 16 участници производители. В момента между 22 и 30 производителя се събират на пазара Римската стена, като общо през годината работим с над 60 производителя, посочи той. 
 
Моделът на "Хранкооп" малко измества модела на градските кооперативни пазари, където повечето маси са заети от търговци, представящи се за производители. За да участваш във фермерския пазар на „Хранкооп“, трябва задължително да си регистриран като земеделски производител. 
 
При фермерските пазари е много важен самоконтролът, като на най-високо ниво в правилата, които използват от „Хранкоооп“, е клиентският контрол. Всъщност „Хранкоооп“ са група потребители и поръчвайки си всяка седмица, те извършват клиентски контрол, каза Николай Генов. Той посочи, че едно от най-важните правила е чистата храна. За 2015 година от „Хранкоооп“ са посетили над 20 ферми, за да видят при какви условия работят те. Ние нямаше да можем да правим фермерските пазари без местните власти, посочи той.
 
"Заедно с шест фермерски организации тази година направихме Коледен пазар на 20 декември, зад „Александър Невски“. Общината видя, че може да става и сега за Цветница е планиран още един фермерски пазар", каза още Генов. Стартираме още един проект - фермерски кошници. Това няма да е директна продажба, а къса верига. Засега с проекта се концентрираме само върху бизнес клиенти, добави Николай Генов.