Участниците в Града на виното по време на традиционното изложение „Винария“ в Международен панаир Пловдив определиха представянето си тази година като много успешно.
 
 
Фирмите отчитат ръст в продажбите на своите продукти, както и на бизнес партньорите, които са открили в Международен панаир Пловдив, съобщиха организаторите. Уникалната атмосфера привлече повече от 40 хиляди посетители в Града на виното. 
 
Това е най-успешното ни участие на „Винария“ от 5 години. Имаме 20 % увеличение на продажбите в сравнение с миналата година. Доставихме допълнително вина и спиртни напитки от нашата фирма, за да задоволим търсенето от посетителите на изложбата“, сподели Николай Арсов от „Леопард трейдинг“. 
 
За първи път участие на „Винария“ взе бутикова изба от Кричим
 
„Голям интерес беше проявен както към червените ни вина, така и към розетата ни от реколта 2015 и 2016 г. Много хора, които са дегустирали нашите напитки се връщаха отново на щанда ни. Реализирахме договорки с нови партньори от България и износители за страните от ЕС“, каза Олег Рижов от „Grape Hill Wine”.
 
 
„Последните години наши клиенти са предимно бутиковите изби, които се стремят да произвеждат качествени напитки, да внедрят в производството съвременни технологии, използвани от големите винарни и да усъвършенстват процеса. За нас е важно да отговорим на технологичните им нужди и да спомогнем за развитието им“, коментира мениджърът „Продажби“ Мария Котева от фирма за оборудване на винарни „Симей“.
 
Тя уточни, че последните 6-7 години тази тенденция се развива и затова предлагат на клиентите си обучения, гаранционен и следгаранционен сервиз.
  
За първи път в изложбата участва и производител на стелажи от Плевен. Те са изработени от шперплат бреза по екологично чиста технология, притежаваща  сертификат SFC. Стелажите се използват за хранителни продукти, вина и са предпочитани за енотеки. 
Производството е от 2 години, като е предназначено за българския пазар, но вече има клиенти в Румъния и Гърция.
 
 
„Впечатлен съм от посещаемостта на изложението и затова реших да участвам във Винария. Тук намерих нови клиенти от Северна България, които направиха поръчки“, каза Любомир Лалев. Той допълни, че стелажите са допълнителен за него бизнес, като основно се занимава с приложни техники за домашен интериор.
 
Мегафорумът за агробизнес и винопроизводство беше посетен от един от тримата най-големи колекционери в страната Антонио Василев, чиято колекция от етнографски накити вече повече от година е в Националния исторически музей.
 
„Винария“ е прекрасен форум за бизнес, който трябва да получи повече популярност и подкрепа от държавата, за да се подпомогне този сектор“, коментира Антонио Василев. Според него виното е като изкуството и трябва да се рекламира, за да открива повече почитатели, които да му се наслаждават.