Сигурно си спомняте рекламната кампания "Ти имаш право на тези пари", която оказа изключително негативен ефект върху общественото мнение спрямо фермерите в България, като създаде впечатлението, че едва ли не фермерите седят с кръстосани крака и на тепсия им се поднасят субсиди...???
Факт е, че изначално тази информационна кампания беше пълен нон-сенс, тъй като фермерите бяха достатъчно добре запознати. Още през януари т.г. Фермер.БГ писа за онлайн варианта на проекта "Ти имаш право на тези пари", който е на Министерството на земеделието и храните. Партньори в усвояването на средствата по проекта бяха Дарик Радио, bTV, БНТ - Канал 1 , Нова телевизия, вестник Стандарт и БНР. След като са били усвоени парите по проекта, очевидно в аграрното министерство бяха решили, че няма смисъл да си правят повече труда да актуализират интернет страницата по Проекта - www.agroprograma.org , камо ли да отговарят на запитвания на фермери и желаещи да кандидатстват в усвояването на еврофондовете в областта на земеделието. Въпросната страница е била актуализирана последно в началото на месец Юли 2008-а година.
Ето кой и колко е усвоил за да информира фермерите
► Фирма „Стратегма" с управител Владимир Петров е получила по четиримесечен договор 161 760 лева за разработване на журналистически материали, предназначени за публикуване в регионалните медии.
► „България Кабел ТВ" е получила 360 0000 лева за медийна информационна кампания между 8 май и 9 юни 2009 г.
► „Нова Телевизия" е получила 1,171 млн. лв. за клипове, излъчвани по НТВ, Диема, Диема 2 и Диема Фемили
► БНР - 60 000 лева - 4 рекламни интервюта и спотове
► RE:TV , която се излъчва по време на кампанията 100% само на територията на София е получила 306 804 лева от ДФЗ
На 28 април пък в ДФЗ е сключен договор за организиране на пресконференция за журналисти от задгранични медии като част от информационна обиколка с „Топ евентс груп" ЕООД с управител Весела Илиева Кънчева . Само два дни по-късно фирмата е получила авансово 29 337 лв., а в договора изрично е записано, че цялата сума се изплаща след предоставяне на услугата. Впрочем, и до днес пресконференцията не е проведена.
Общо 2,2 млн. лева са били изхарчени по перо издръжка на Държавен фонд Земеделие (ДФЗ) само за май и юни за информационна кампания на фонда, който е под шапката на земеделския министър. Заради липсата на близо 6 млн. лева от средствата за издръжка на фонда, директорката Калина Илиева е поискала одит от Сметната палата и тогава лъснала разточителната кампания.
В договорите не би имало почти нищо нередно, ако са били сключени по програма „Техническа помощ", по която Европа предоставя пари за подобни мероприятия. Сега обаче евросредствата по тази програма не са похарчени и ще трябва да се върнат на Брюксел, а в същото време фондът ще се чуди с какво да плати наемите на регионалните поделения и тока и телефоните им.
1 КОМЕНТАРА
16.11.2009