Българска седмица на селскостопански продукти ще стартира от месец април в някои от големите търговски вериги в Германия. За това са се договрили днес зам.-министърът на земеделието и храните Васил Грудев с представители на големите търговски вериги, съобщи пред журналисти в Берлин Грудев, предаде репортер на Фермер.БГ.
 
В рамките на месец април МЗХ ще организира български промоционални щандове най-вече в Берлин. В рамките на една седмица ще се промотират български селскостопански продукти. Първоначално идеята е нашите производители да имат български щандове с традиционни продукти в самите търговски вериги, поясни Грудев. Целта е да се промотират български продукти на немския пазар.

Сами си давате сметка, че това е въпрос на конкретни търговски взаимоотношения. Това, което можем да направим чрез такива промоции е да събудим интереса към българските стоки, като предоставим възможност те да участват в промоционални програми в немските вериги, коментира Грудев.  
 
Основните предпочитания на немския потребител са насочено основно към вино, мляко и млечни продукти – различни видове сирена. Има специален интерес към биологичните продукти, българските плодове и зеленчуци – пресни и преработени, меда и традиционни месни специалитети с георграфско обозначение; продукти от роза и розово масло – това са продуктите, за които е договорено да бъдат промотирани на немския пазар. 
 
Представителите на тези търговски вериги, които имат представителства и в България, ще използват и тяхното посредничество за връзка с български производители.
 

София БЕЛЧЕВА, Фермер.БГ