Още в първия си ден международното изложение FRUIT LOGISTICA 2025 в Берлин осигури динамично начало за българските оранжерийни производители. Събитието, което се нарежда сред най-престижните в света за търговия със селскостопанска продукция, предоставя ценна платформа за създаване на бизнес контакти и обмен на информация с водещи дистрибутори, търговски вериги и логистични компании.

Четете още: Зеленчукопроизводител: Българската продукция е основен регулатор на цената на вноса

Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП) традиционно участва в изложението с колективен щанд, като тази година то се провежда от 5 до 7 февруари в Берлин. В палата 6.2, щанд D-20, своя продукция представят осем пълноправни и асоциирани членове на Асоциацията. Участието на България е подкрепено от Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие“.

Българските изложители използват възможността да представят висококачествени пресни зеленчуци и плодове пред потенциални купувачи и търговски партньори. Те споделят, че срещите със заинтересовани дистрибутори и професионалисти от бранша създават перспективи за разширяване на експортните пазари и установяване на дългосрочни партньорства. Сред посетителите на българския щанд са и представители на партньорски организации като Съюза на дунавските овощари и Добруджанския овощарски съюз.

Българските участници активно се включват и в дискусионните панели на изложението, където се обсъждат най-големите предизвикателства пред индустрията. Сред основните теми са климатичните промени, опазването на природните ресурси и намаляването на загубите в производството. В рамките на FRUIT LOGISTICA Future Lab български експерти ще представят иновативни решения за минимизиране на хранителните отпадъци и запазване на реколтата при неблагоприятни климатични условия.

FRUIT LOGISTICA 2025 е сред най-значимите международни търговски събития в сектора на плодовете и зеленчуците, като тази година събира над 2700 изложители от над 100 държави. Изложението представя цялата верига на доставки – от производството до крайната продажба, и поставя акцент върху иновациите и устойчивите решения за агробизнеса.