Приоритет ми е вкусът, а партньорството с Лидл България ми дава възможност да гарантирам качеството на продукцията си и да планирам бъдещето на бизнеса си, споделя Иван Иванов, производител на картофи.

Оранжерийни зеленчуци на биопроизводител жънат успех в голяма верига

Преди 10 години фермерът започва едва с 3 дка и постепенно ги увеличава до сегашните 228 дка. След дълга дилема той взема решение да отглежда картофи, защото смята, че това е продукт от първа необходимост, който търпи по-дълго съхранение и се консумира във всяко семейство, във всички видове кухни. А Lidl е негов незаменим партньор по избрания път.

Лесно ли се отглеждат картофи?

Отглеждането на картофи е тънка работа, макар отстрани да не изглежда така, и а мен ми доставя професионално удоволствие да изпробвам различни сортове, да оптимизирам процесите, да сравнявам реколтите. По пътя срещах доста трудности, преодолях големи препятствия, но, благодарение на сигурността и подкрепата, които Лидл България ми дава, амбицията ми не се ограничава дотук. И това не е клише, а самата истина, защото когато започнеш от нула и сам си извоюваш партньорство с международна верига като Lidl, започваш да вярваш повече в себе си и да си отворен към това да научаваш нови неща, които да развият бизнеса ти. 

Колко човека са заети в стопанството?

Отглеждаме картофите заедно със съпругата ми, нямаме допълнителна работна ръка. Това е възможно, защото много разчитаме на механизацията. Тя в нашето стопанство е пълна – от засаждането до реализацията на продукцията.

Какви сортове отглеждате и как ги подбирате?

Когато избираш сортове, независимо за каква продукция, е добре да се огледаш за такива сред нациите, които са най-големи консуматори, като, разбира се, прецениш и климатичните условия. Отглеждам холандски и немски сортове с отлични вкусови качества. Качественият картоф нито е много хлебен, нито е воден, има специфичен тънък аромат и естествена сладост. Не се влияя от коефициента на добив. Приоритет ми е вкусът и качествено отгледаната продукция с възможно най-малко третирания.

От миналата година работите в партньорство с Лидл България. Какви основни предимства виждате в съвместната ви работа?

Реколта 2019 имахме възможността да я реализираме изцяло и само с Лидл България. Каквото и да кажа, няма да бъде достатъчно за това партньорство. С тях имам възможност да си планирам бъдещето. С такъв партньор всичко е лесно, стига да отговаряш на поставените условия. Работата ни с Лидл България ни дава възможност да гледаме напред и правилно да развиваме бизнеса си. Предимствата, които имаме, са сигурност в реализацията на продукцията, коректност, добра и интелигентна комуникация със служителите. Всичко това ни дава възможност да мислим в дългосрочен план развитието на нашето стопанство, както и бъдещите инвестиции.  

Как минахте през кризата с пандемията? 

По възможно най-лекия начин. Смея да кажа, че на нас не ни се отрази. Напротив, заявките от Lidl бяха по-големи и успяхме да ги реализираме, защото бяхме максимално гъвкави.

Какво планирате като развитие на бизнеса си?

Увеличаване на декарите, изграждане на по-модерно хранилище за продукцията, закупуване на камион, който отговаря на изискванията на Lidl, и инвестиции в по-модерни техники за отглеждането на картофите.