В началото на октомври НАП спира достъпа до старата си електронна платформа. В обновената й версия са включени над 30 нови електронни услуги. Те са достъпни с квалифициран електронен подпис (КЕП) или с персонален идентификационен код (ПИК), уточняват от приходната агенция. 

Фермери: Докога от НАП ще се правят на разсеяни?

Сред най-новите услуги са: 

•    възможността с ПИК да се правят справки за контролни производства и за документите, връчени, получени или изпратени във връзка с ревизии и проверки;
•    подаване на искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми;
•    промяна на имейл и телефон за кореспонденция и други. 

Целта е да се улесни декларирането и плащането на данъци и осигурителни вноски както на физическите лица, така и на юридическите.

В новия Е-портал потребителите с КЕП с вписан идентификатор получават автоматичен достъп до своите електронни услуги и тези на други граждани или фирми, които представляват, без да се налага да подават заявление или да посещават офис на НАП. 

Притежателите на електронен подпис могат също да предоставят на други лица с КЕП пълен или частичен достъп. Впоследствие той може да бъде разширяван, като дадените права се отнасят за всички или за определени електронни услуги. 

При преминаване към обновения портал за електронни услуги се запазват текущите достъпи на потребителите, притежаващи ПИК, без да се налага да подават ново заявление или да посещават офис на НАП. 

Повече от година старият и новият Е-портали функционираха едновременно. През това време бяха прехвърлени всички потребителски профили и правата на достъп. В началото на октомври достъпът до старата платформа ще бъде спрян. 

Повече информация за новия портал за електронни услуги и видео представяне може да намерите ТУК