Бюджетът на Кампания 2025 е увеличен и възлиза на 825 517 864 евро, спрямо 817 млн. евро през 2024 г. До 30 юни близо 1 млрд. лв. за Кампания 2024 ще бъдат изплатени. 
Предвиждат се 60 млн. евро за кризисен фонд, който ще включва мярка за застраховане и взаимоспомагателен фонд. 1,5% от директните плащания ще отиде за него. Това са акценти от информацията, с която зам.-министърът на земеделието Лозана Василева даде старт на информационната кампания на МЗХ във връзка с приема на заявления по директни плащания за 2025 г. 

Днес откриваме национална информационна кампания, която ще се проведе в 28-те областни града. Искаме да информираме нашите земеделски стопани, да сме в тяхна полза, какви мерки сме предоставили за подкрепа и, разбира се, новостите и облекченията в предстоящата кампания по директни плащания на площ, която стартира преди няколко дни. Към момента са отворени 10 инвестиционни приема за 1.4 милиарда лева, а до края на годината предстоят още 12 приема по инвестиоционните мерки за близо 2 милиарда. Искаме да информираме земеделските производители от какви мерки могат да се възползват за повишаване на тяхната конкурентоспособност и стабилност на пазара, за да бъдем в тяхна подкрепа", каза заместник-министърът. 

Лозана Василева припомни, че министерството на земеделието и храните предлага набор от мери и помощи за стопаните и до края на месец юни предстои изплащането на 1 милиард лева по линия на директните плащания на площ по Кампания 2024. Заместник-министърът на земеделието подчерта, че тази година има повече средства, предвидени за фермерите

По инвестиционните схеми 2 години не бяха отваряни инвестиционни мерки, а сега, както виждате, повече от 2 милиарда лева са отворени. А над 15 милиона лева има заделени повече за кампанията за директни плащания”, допълни Лозана Василева.

Тя обясни още, че чрез т. нар. Инвестиционни мерки се насочват пари за модернизация на стопанствата, за преработка, за скъсяване на веригите за доставка, за инфраструктура и развитие на селските райони, за групи организации на производители.

Националната информационна кампания на Министерството на земеделието и храните ще се проведе от 17 март до 9 април, като са предвидени срещи със земеделските производители във всички областни градове.

В кампанията ще се включат заместник-министрите на земеделието и храните Иван Капитанов, Стефан Бурджев и Янислав Янчев. В срещите с фермерите по места участват и експерти от дирекциите: „Директни плащания“, „Развитие на селските райони“, „Растениевъдство“ и „Животновъдство“, както и представители на Държавен фонд „Земеделие“, Българска агенция по безопасност на храните и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“. Те ще запознаят земеделските стопани с промените при заявяване на интервенциите за директни плащания и подаването на заявления за подпомагане.

Още - гледайте във видеото.