Държавен фонд “Земеделие” (ДФЗ) създаде свой канал в Youtube, където публикува информационни видеа, за това как земеделците могат лесно да достъпят до пълната функционалност на Системата за електронни услуги (СЕУ).

Вижте как се чертаят площи в СЕУ

В този материал разказваме как може да създадете електронно заявление за подпомагане по директни плащания.

След като се идентифицирате в системата на ДФЗ - СЕУ с потребителско име и парола, е необходимо да изберете бутона “Заявления”. Ако с вашето потребителско име имате достъп до повече от едно УРН, от падащото меню “Бенефициент” изберете за кое УРН искате да създадете заявление.

След това при Направление избирате Директни плащания, при Схема - Документ за заявление през СЕУ, а от Прием посочвате кампанията, за която искате да подадете заявлението.

На екрана се изписва съобщение, че системата извършва проверка за налично заявление в ИСАК. 

Важно е да се отбележи, че подаване на данни по електронен път не може да се извърши, ако кандидатът вече е посетил ОСЗ и е извършил регистрация на заявление по директни плащания директно в ИСАК.

За да се визуализира резултатът от проверката, е необходимо да натиснете бутона “Обнови”. 

След като получите съобщение “няма намерени данни”, в долния десен ъгъл на секцията може да откриете бутона за създаване на заявление. След като го изберете, е необходимо да натиснете на банкова сметка от падащото меню и да кликнете върху бутона “Създай”.

Онлайн старт на Кампания 2021 за директните плащания

Системата ще изпише, че действието е извършено успешно и с това вашето електронно заявление е създадено. Първоначалният статус на заявлението е “В процес на въвеждане”, а етапите, през които то преминава се управляват от колоната “Статус на заявлението”.

Как да копирате данни от предходна кампания?

За да копирате данните си от предходната кампания, е необходимо да натиснете бутона “В процес на въвеждане”. От падащото меню “Позволени преходи”, трябва да изберете опцията ”Копиране на данни от предходен прием” и да натиснете бутона “Смени статус”.

 

Заявлението преминава в статус “В процес на копиране от предходна кампания”. Необходимо е да обновите секцията, като натиснете бутона “Обнови”.

След края на копирането, заявлението преминава в статус” Успешно заредени данни от предходен прием”. За да може да извършвате промени по него, е необходимо да натиснете бутона, намиращ се в колона “Статус на заявлението” и оттам да изберете “Преход към редакция”. След това натиснете бутона “Смени статус”. 

В резултат на това вашето заявление отново преминава в статус “В процес на въвеждане”. От бутона “Редакция”, намиращ се в колона Документ, можете да достъпите съдържанието на вашето заявление. 

Вдясно на секцията с БЗС-та е разположен бутона за табличен изглед на БЗС-та и парцели. Оттук може да добавите или промените култура или да заявите желаните от вас схеми и мерки.

Геометрията на дадено БЗС може да достъпите от бутона “Карта”. Системата го визуализирана на екрана. А от бутона “Инструменти” може да извършите желаните от вас промени.