Българският фермер става все по-мобилен и използването на интернет за него не е само за забавление и комуникация с близките. 
Интернет се оказва източник на информация, който стопаните активно използват за работа.
 
За да подобряват нейното качество, фермерите посещават много събития, организирани специално за тях – изложения, форуми, конференции, семинари. 
 
Дали са полезни тези събития за стопаните, това Фермер.БГ и Трактор.БГ попитаха своите читатели в специално проучване
В него се включиха 608 души. 74% от посещаващите събития, насочени към аграрния сектор, са посочили именно интернет като източник на информация за предстоящи форуми, изложения и др. 
 
 
Иначе 78% от участниците в проучването  посочват, че посещават аграрни форуми. 63% от тези, които не се интересуват от тях отбелязват, че причината е липса на време
 
 
От участвалите в проучването, 78% са собственици на бизнес в селското стопанство. Липсата на време за посещение логично е обосновано от много работа, която фермерите имат в стопанствата си. 
 
Най-широко представени в проучването са зърнопроизводителите (41%) и животновъдите (29%). С биоземеделие се занимават 10% от участниците в проучването. В най-активни се оказаха търговците – те са 30% от всички, дали своето мнение за публичните форуми в сектора, провеждани в България.
 
Преобладаващата част от респондентите (32%) ходят на 1 до 2 събития годишно. Активни участници - с над 10 събития годишно -  са 10% от включилите се в проучването.
 
Освен интернет, се оказва, че другият най-голям канал за информация на участниците в проучването, са приятелите, бизнес партньорите и познатите. Той е посочен от 56% от анкетираните. 
 
 
Разбира се, форуми, семинари и изложения има и извън границите на нашата страна. 
Оказва се, че българските фермери и търговци рядко посещават изложения в чужбина. 71 на сто от отговорилите в проучването никога не са ходили на събития зад граница. При международните събития най-голяма е активността по отношение на участие в изложения и панаири - 20% от респондентите са пътували за подобни участия.
 
Любопитен момент е именно кое събитие в аграрния сектор е най-посещавано и кое е най-полезно. Участниците в проучването на Фермер.БГ са посочили БАТА АГРО. 68 процента от тях са посетили изложението поне веднъж за последните две години. АГРА – Пловдив, е на второ място по интерес – с 59% участвали за периода 2016-2018 г.
 
Тези изложения са посочени и като най-полезни – АГРА с 26%, а БАТА АГРО с 23%. На трето място по брой участници за изминалите две години е Добричкият панаир
 
Подробности за това, чете във Фермер.БГ.