Новости в Системата за електронни услуги (СЕУ) цели улеснение на фермерите при подаването на заявленията за подпомагане. Тези нововъведения не само ще спестят време и средства на бенефициентите, но и ще оптимизират процесите в системата, уверяват от земеделското ведомство и Държавен фонд „Земеделие“ (ДФЗ).

Четете още: Всички предстоящи приеми по интервенциите ще са през СЕУ

 



Новите функционалности бяха представени по време на информационните срещи на Министерството на земеделието с фермери от различни области за изискванията по интервенциите от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони за периода 2023-2027 г., свързани с плащане на площ и животни. Какви обаче са новостите?

Електронно упълномощаване – без нужда от нотариус
Досега фермерите трябваше да посещават нотариус и офиси на ДФЗ, за да упълномощят друго лице да ги представлява в СЕУ. Сега обаче, с новата функционалност, това ще става електронно чрез квалифициран електронен подпис (КЕП). Това значително ще облекчи процеса и ще позволи на фермерите да делегират права по всяко време, без излишни разходи и губене на време.

Разделяне на правомощията при упълномощаване
Новост е и възможността фермерите да предоставят различни права на упълномощените лица. Докато преди всички упълномощени лица имаха еднакви права, сега фермерите ще могат да ограничават действията на своите представители. 

Например - за подаване нанзаявление по конкретен прием, за водене на комуникация, за извършване на справки и други.

Нова роля „Външно длъжностно лице“
Добавя се и нова роля в системата – „Външно длъжностно лице“. Тази роля ще се предоставя на служителите от Общинските служби по земеделие и Националната служба за съвети в земеделието. Те ще могат да съдействат на фермерите при подаването на заявления, включително чертането на парцели и заявяването на интервенции, което ще улесни административния процес за фермерите.

Подобрение в ГИС модула
От кампания 2024 е въведен нов ГИС модул в СЕУ, който значително ще улесни чертането и редакцията на парцели. Новата технология позволява по-бърза и ефективна работа с геопространствените данни, като е базирана на предложения от над 500 служители на Общинските служби.

Електронна комуникация и нотификации
Всички комуникации между фермерите и ДФЗ ще се извършват изцяло през СЕУ, като нов модул ще обединява всички видове съобщения на едно място. Системата ще изпраща и нотификации, които ще напомнят за важни срокове и събития, като подаване на заявления и предстоящи приеми.

Електронно удостоверение за особен залог
Вече е въведено електронно генериране на удостоверения за учредяване на особен залог, което позволява фермерите да спестят време и да избегнат посещенията в офисите на ДФЗ. С код за достъп, предоставен на банките, те могат да проверят данните онлайн, което значително съкращава сроковете за обработка на документи.

Министерството на земеделието и ДФЗ планират също да организират обучение за фермерите, което да им помогне да се справят с новите функционалности на СЕУ.

 

Изтеглете цялата презентация за СЕУ от раздела ни "Библиотека".