С единствен по рода си за Европейския съюз проект кандидатства НАРСПБМ. Наименованието на проекта е “Европейско овче месо и сирена. Опитайте качеството, вкусете разликата’’ и е от пакета Промоционални програми финансирани от ЕС. Проектът е за близо 4 млн.евро и продължителност 36 месеца, съобщи за Фермер.БГ Симеон Караколев, председател на НАРСПБМ.
 

Досега подобен като комбинация проект не е разработван в целия ЕС. България ще бъде първата страна с подобна иницаитива, обединяваща предлагането на овче месо и овчи сирена. Проектът включва информационни и насърчителни дейности за пакет висококачествени български продукти, насочени конкретно за вътрешния пазар на ЕС и по-специално в Хърватия (HR), Германия (DE) и Гърция (EL).
 

Този проект до Европейската комисия е част от насърчаването на селскостопанските продукти на ЕС във вътрешния пазар на ЕС и в трети страни, в рамките на схемата за финансиране на промоционални програми, съфинансирани от ЕС, Регламент на Комисията (ЕО) № 501/2008 от 5 юни 2008 г., изменен с Регламент за изпълнение 1085/2011 за определяне на подробните правила за прилагането на Регламент (ЕО) № 3/2008, относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на вътрешния пазар.


Водещата идея при стартирането на подготовката за проекта бе да се принади добавената стойност към овчето мляко и месо от страна на малките и средни фермери. В рамките на проекта представители на най-големите търговски вериги от страните към които е насочен,ще посетят няколко избрани предприятия в страната за да се запознаят с технологичния процес на производство,както и с произхода на суровината. В това отношение ще постигнем и една от основните цели на проекта да се добави стойност към продуктите от овче месо и мляко. Преките заинтересовани от този проект ще бъдат членовете на НАРСПБМ в цялата страна като в това число са над 350 малки и средни фермери.

Целевите градове,съответно държави, в които ще се проведат промоционалните кампании са Кьолн и Щутгарт в Германия, Атина в Гърция и Загреб в Хърватия. Отделено е специално внимание на Германия, тъй като целта на проекта е да се увеличи консумацията на овчи продукти в целевите страни и в рамките на ЕС. Германия като най-развитата икономика и демографски басейн на ЕС, няма висока консумация на продукти от овце. Гърция е избрана за целева страна защото процентът на ястията с овче месо в традиционната гръцка кухня е голям и това е един от най-големите консуматори на овче месо и сирене в ЕС. Хърватия е третата избрана страна с цел да се насърчи възстановяването на положителната тенденция на консумация на месо и по-високата консумация на овче сирене.


Основните послания, които ще бъдат предавани, чрез промоционалните кампании са следните:

  • Европейско овче месо и овче сирене – опитайте качеството, вкусете разликата;

  • Европейско овче месо и овче сирене – една вкусна приказка от нашите села;

  • Европейско овче месо и овче сирене – проследете европейското качество;

  • Природа, вкус, традиции – това са качествените съставки на европейските продукти от овче месо и овче сирене;

  • Европейско овче месо и овче сирене – печатът на качеството от нашата природа;

  • Проследете разликата – следвайте автентичния европейски вкус;

  • Европейско овче месо и овче сирене – произходът говори за вкуса;

  • Европейско овче месо и овче сирене – естествения вкус на качеството;

В промоционалните кампании на проекта са включени големи вериги супермаркети:

  • В Германия:, Kaufland, Metro, Penny Market, REWE, Edeka Group, Lidl

  • В Гърция: Alfa-Vita, Arista, Carrefour, Lidl, Veropoulos, Makro, Metro

  • В Хърватия: Billa, Kaufland, Lidl, CBA, Konzum d.d.,Mercator, Metro


Освен това е предвидено и участие в международни изложения – ANNUGA- Кьолн, KULINART – Щутгарт, IFDEX – Атина, INGA –Загреб.

Промоционалната дейност включва и рекламна кампания за срока на проекта като тук сме се насочили към специализирани издания, ориентирани към храната и лайфстайла. Това са списания, които са в състояние да променят търсенето на пазара и неговата динамика:

  • Lift е списание на Щутгарт и региона. Читателите му са активни жителина града с над средното ниво на образование. http://www.lift-online.de/

  • Kolner Illustrierte е списание на града Кьолн и региона, с няколко раздела, даващи основната информация за събитията и тенденциите в центъра на града. http://www.koelner.de/

  • Der Feinschmecker е месечно списание, което се занимава с изискана кухня, вино и други въпроси, свързани с удоволствието на вкус. http://www.der-feinschmecker-shop.de/

  • Effilee е Списание за храна и живот. Истории за храните, готвенето и хората, които стоят зад него. www.effilee.de/

  • A la carte: това е едно от водещите гастрономически списания в Германия.http://www.klockeverlag.de/welcome/go.php?lang=en&p=e_magazine_alacarte

  • Gastronomos: е главното списание с готварски рецепти и идеи в Гърция. http://www.gastronomos.gr/

  • Market Zoom: е списанието на заинтересованите страни по храната, специално за Атина и района на Пелопонес. http://www.gastronomos.gr/

  • Vita: е списание специално за жената и нейното благосъстояние и здраве, здравни и диетични режими. http://www.vita.gr/

  • To Vima (Гурме): списание насочено към добрата храна, рецепти и идеи за здравословен живот и благосъстояние. http://www.tovima.gr/vimagourmet/

  • Gynaika (Катимерини): това е женското списание на Катимерини, най-известния атински вестник; публикациите му са фокусирани върху пътуванията, благосъстоянието и добрата храна. http://trans.kathimerini.gr/woman

  • Čarolija okusa: е най-известното списание за кулинария и готварски рецепти в Хърватия. http://www.adriamedia.hr/izdanja/2/17

  • Elle: е едно от най-популярните дамски списания в света, което има секция посветена на хранителните идеи. http://elle.hr/

  • Cosmopolitan: е популярно дамско списание със секция посветена на хранителните идеи. http://www.cosmopolitan.hr/

  • Posalji Recept: списание за кулинарни рецепти, където и потребителите са приканени да изпращат свои рецепти, които биват селективно публикувани. http://www.posaljirecept.rs/

  • Ljepota & Zdravlje: това е списание за красота и здраве, храна и стил на живот. http://www.ljepotaizdravlje.ba/


В рамките на проекта представители на най-големите търговски вериги от страните към които е насочен,ще посетят няколко избрани предприятия в страната за да се запознаят с технологичния процес на производство,както и с произхода на суровината. В това отношение ще постигнем и една от основните цели на проекта да се добави стойност към продуктите от овче месо и мляко.


Продуктите, цел на този проект ще се представят на специален щанд на Националния събор на овцевъдите в България. Съборът насърчава широка гама от дейности с участието на изложители и посетители от различни европейски страни и всяка година разширява привлекателността си, търсенето и репутацията сред сходни групи - асоциации в рамките на ЕС.

Тази дейност е особено важна за целта на проекта, тъй като свързва заедно целите за информиране и насърчаване с дейностите на предлагащата организация, Европейската природна среда, където този празник се провежда в европейската селскостопанска рамка и по отношение на Европейската цел за пряко включване на формиращите общественото мнение от целевите страни. Всички дейности, които се провеждат на щанда (готварски предавания и т.н.) ще бъдат записани на видео и показани на сайта на проекта и в други интернет социални инструменти.


Очакваният брой хора до които е предвидено, чрез различните дейности по проекта, да достигне информация за трите години на програмата са приблизително 16 млн. души.


Завръщането на положителния имидж на България в производството на овче месо и сирене е другата важна стъпка след приключването на проекта.

 

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!