Въпреки че пазарът на ягоди в Европа вече е достатъчно наситен, той продължава активно да се развива и трансформира. Променя се обаче начинът на производство, както и маркетингът, отбелязва Синди ван Рейсвик, старши анализатор в Rabobank, информира EastFruit.

Какво да очакваме от предстоящия сезон на ягодите?

Ако преди няколко години ягодата основно се отглеждаше на открито в Европа, то в момента се наблюдава ясна тенденция към увеличаване на производството на плода в оранжерии. Това обаче може да се окаже принудителна мярка, казва експертът. 

Тази ситуация Синди ван Рейсвик обяснява с това, че с всяка следваща година търговските вериги предявяват все по-високи изисквания към качеството на ягодите, а в оранжерийни условия то се контролира по-лесно. 

В момента на пазара има много ягоди. Може да се купят по всяко време на годината, казва експертът. 

Поради това производителите в името на успешната реализация трябва да положат максимум усилия, за да предложат на потребителя качествена и безопасна продукция, допълва тя. 

Освен това експертът отбелязва, че производството на ягоди на закрито позволява на фермерите да предложат продукция на пазара през всички сезони, дори през февруари-март, когато преимуществено „властва“ вносът.