Министерство на земеделието и храните публикува на своята интернет страница Разяснения по условията за предоставяне на финансова помощ във връзка с обявен период на прием на заявления за подпомагане от 2 септември 2016 г. до 3 октомври 2016 г. по подмярка 7.2 "Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура" от ПРСР 2014-2020 г.
Ето някои от тях:
Къде в сайта на ПРСР 2014-2020г. могат да бъдат изтеглени в електронен вариант документите и приложенията за кандидатстване по подмярка 7.2?
Ако кандидата вече е реконструирал и/или рехабилитирал улични платно до бордюр, но поради някаква причина не е реконструирал принадлежащите му тротоарни площи, допустимо ли е по чл. 4, т.1 да подаде проект за рехабилитация и/или реконструкция на улични мрежи които да включват в обхвата на инвестиционния проект само и единствено дейности по тротоарните площи без намеса по уличните платна?
Да, допустимо е.
В списъците на детските градини са посочени населените места и съответните им обекти. Когато детската градината включва и филиали, но разположени в други населени места те допустими ли са като обекти, които да бъдат включени в проектните предложения за финансиране или само основната сграда?
Да, филиалите са допустими, но само при условие, че са изрично упоменати в списъка с обектите - детски градини съгласно Методология за приоритизиране на образователна инфраструктура, одобрена от министъра на образованието и науката.
За община кандидат по подмярката, задължително ли е подаването като придружаващ проекта документ на Анализа за социално-икономическите ползи за развитие на селския район /финансов анализ/ - Приложение № 6?
Да, задължителен документ е.
Някои от разходите по чл. 29, ал. 1, т. 4 (напр. за консултантски услуги по управление на проекта и строителен надзор) ще бъдат заявени като разход в заявлението за кандидатстване, въпреки че няма да има сключени договори и процедури по ЗОП за тези услуги ще се провеждат едва след одобрението на проекта. В този случай за обосноваността на заявените разходи ще е необходимо ли провеждането на пазарни консултации преди подаване на заявление за кандидатстване?
Някои от разходите по чл. 29, ал. 1, т. 4 (напр. за консултантски услуги по управление на проекта и строителен надзор) ще бъдат заявени като разход в заявлението за кандидатстване, въпреки че няма да има сключени договори и процедури по ЗОП за тези услуги ще се провеждат едва след одобрението на проекта. В този случай за обосноваността на заявените разходи ще е необходимо ли провеждането на пазарни консултации преди подаване на заявление за кандидатстване?
Някои от разходите по чл. 29, ал. 1, т. 4 (напр. за консултантски услуги по управление на проекта и строителен надзор) ще бъдат заявени като разход в заявлението за кандидатстване, въпреки че няма да има сключени договори и процедури по ЗОП за тези услуги ще се провеждат едва след одобрението на проекта. В този случай за обосноваността на заявените разходи ще е необходимо ли провеждането на пазарни консултации преди подаване на заявление за кандидатстване?
Някои от разходите по чл. 29, ал. 1, т. 4 (напр. за консултантски услуги по управление на проекта и строителен надзор) ще бъдат заявени като разход в заявлението за кандидатстване, въпреки че няма да има сключени договори и процедури по ЗОП за тези услуги ще се провеждат едва след одобрението на проекта. В този случай за обосноваността на заявените разходи ще е необходимо ли провеждането на пазарни консултации преди подаване на заявление за кандидатстване?
Кандидатите събират офертите по чл. 29, ал. 15 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. чрез прилагане на принципа на пазарни консултации само за инвестиционни разходи. За разходите по чл. 29, ал. 1, т.4 лимитите са определени в ал. 2.Кандидатите събират офертите по чл. 29, ал. 15 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. чрез прилагане на принципа на пазарни консултации само за инвестиционни разходи. За разходите по чл. 29, ал. 1, т.4 лимитите са определени в ал. 2.Кандидатите събират офертите по чл. 29, ал. 15 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. чрез прилагане на принципа на пазарни консултации само за инвестиционни разходи. За разходите по чл. 29, ал. 1, т.4 лимитите са определени в ал. 2.Кандидатите събират офертите по чл. 29, ал. 15 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. чрез прилагане на принципа на пазарни консултации само за инвестиционни разходи. За разходите по чл. 29, ал. 1, т.4 лимитите са определени в ал. 2.
Във връзка с кандидатстване за рехабилитация на улици в населените места в общината в приложение №10 към чл.35, ал.1 в частта с критериите за подбор, в критерий „брой на населението, което ще се възползва от подобрените основни услуги и обхват на териториално въздействие” се изисква ползването на данни на НСИ към края на 2015г. При напревена справка установихме, че броят на населението по данни на НСИ и по данни на ГД „ГРАО” се различава съществено. Например за село ...., община ...... населението по данни на НСИ към 31 декември 2015г е 819 души, а по данни на ГД „ГРАО” към същата дата е 1380 души. Коя база трябва да ползваме при попълването на този критерий?
Всички въпроси и отговори:
0 КОМЕНТАРА