Чаената индустрия преживява невиждан подем. Ръстът на потреблението на чай в световен мащаб е обусловен от демографския ръст, ускоряване на урбанизацията, а също така и от повишаването на доходите и нивото на живот в страните с формиращата се пазарна икономика и развиващите се страни, пише agroxxi.ru.

В очакване на лавандуловата реколта

Анализаторската агенция Persistence Market Research (PMR) прогнозира, че световният пазар на чай ще се разшири с 5% CAGR - показател за съвкупно средногодишно темпо на растеж, в периода между 2016 и 2024 г. Очаква се той да достигне 21,33 млрд. долара.

Тези числа бяха съобщени на състоялия се в Сочи обществен диалог на тема „Глобалното потребление на чай: нови тенденции и уроците за Русия“.

В дискусия бяха анализирани основните тенденции в потреблението на чай и факторите, които обусловиха наблюдавания в момент ръст на пазара.

Експерти отбелязаха появата на нов тип потребител на напитката, който все повече се интересува от родословието на чая, на който се наслаждава, подчерта Жан Люк Мастаки, старши икономист към FAO.

Младите потребители избират премиум качество чай

Новите тенденции сред потребителите карат чаената промишленост да повишава прозрачността на своята дейност, да диверсифицира продукцията с акцент върху добавената стойност и предлагането на премиум качество, като заедно с това се работи върху екологичната и социалната устойчивост, казва експертът от FAO.

Те показват още, че потребителите се пренасочват от другите напитки към чая, благодарение на широкия спектър от иновационни продукти с добавена стойност. Освен това голямо значение има и фактът, че чаят се възприема като здравословна напитка.

Ръстът на потреблението е обусловен и от широко използваните чаени пакетчета в развиващите се и зараждащи се пазари, където традиционно преобладава чаят насипно. Потребителите на чая са готови да харчат повече за чай, като техните предпочитания се насочват към продуктите от премиум сегмента.

Младите хора днес са основната и най-бързо растяща категория потребители. Те непрекъснат търсят нови и вече ползващи се с популярност на пазара продукти, за да направят изисканият като вкус и качествен чай част от своето хранително меню и начин на живот.

Днес потребителят купува чай по-осъзнато от когато и да било преди. В такива условия производителите и търговците на чай следва да се ориентират своевременно към търсенето и предпочитанията на потребителите, за да успеят максимално да развият своя бизнес.