Бяхме планували след завършването на Стратегическия план на България, да започнем работа по Закона за браншовите организации. Сега приоритетно работим по продоволствената сигурност на страната, но това не означава, че закона е на заден план. Това коментира зам.-министър Момчил Неков на въпрос на Агри.БГ относно заявките на земеделското министерство за създаването на Закон за браншовите организации.

Вижте Наръчника за директни плащания за Кампания 2022

Зам.-министър Неков участва в специална пресконференция малко преди официалното откриване на Международната селскостопанска изложба АГРА в Пловдив.

Той добави, че целта на земеделското ведомство е в много кратък срок, който е в рамките на 2022 г., страната ни да разполага с такъв закон. Значи ли това, че до 2022 г. обаче ще има реално действаш Закон за браншовите организации?

“Имаме предвид, че в рамките на година ще се водят разговори със сектора, науката и т.н, така че в максимално кратки срокове този закон да бъде завършен, защото това е в интерес и на нас, и на земеделските производители, които с него ще имат представителност”, уточни Неков.

По думите му целите на ресорното ведомство не е “разделяй и владей”, а реално събиране на бранша и изслушване на проблемите в различните сектори, а и между самите тях.

“В последните години в Министерство на земеделието (МЗм) се говори само за пари. Сега искаме да покажем на фермерите, че министерството може да бъде техен партньор. Ние предлагаме партньорство от самото начало до края. За да може хората, които наистина искат да произвеждат, да са подпомогнати, а не да търсят само фактури. Има производители, които всяка година казват, че фалират, а от 30 г са на пазара. Така се въртим в един омагьосан кръг. Това не е работещо”, категоричен е зам.-министър Неков.

Той уточни, че МЗм работи много усилено и по схемите за качество, с които страната ни може да регистрира свои национални продукти.

“Земеделието е консервативен сектор. За да има промяна и тя да се усети, трябва да минат няколко години. Това, което искаме да покажем на земеделците, е сигнал, че ние искаме да работим. И също така да покажем на производителите особено на тези, които искат да произвеждат, че ние сме техен партньор”, заключи Момчил Неков.

АГРА 2022 г. започна в Пловдив. Събитието ще продължи от 9 до 13 март.  Традиционно АГРА привлича  водещи производители и търговци, които представят своите продукти и услуги пред  повече от 40 000  посетители. Изложбата е предпочитана и от фермерите заради възможността да се информират за нови продукти и услуги, да купят техника и инвентар, да обменят идеи и опит.

На АГРА 2022 г. е и екипа на Агри.БГ и Трактор.БГ - журналистите Биляна Панчева и Екатерина Арсенова ще информират читатели ни за всички новости и иновации, които ще бъдат представени на международния панаир.