Разказвали сме ви за Джен и Митко – двама млади пчелари, които превръщат семейното хоби в успешен бизнес. Историята започва още преди век, когато прабабата на Митко получава кошер като семеен подарък. Преди няколко години колелото се завърта и родителите на Митко завещават семейния пчелин на току-що жененото семейство.

Очаква се ново отваряне на извънредните Ковид-мерки

Свекървата Златка предава ценния си опит в грижата за пчелите, а младите помагат с документацията, маркетинга, дистрибуцията, кандидатстването по програми. Днес техният асортимент включва 10 вида мед, медовина и други пчелни продукти като пчелна пита, цветен прашец и прополис.

Следващата им стъпка бе дегустация на мед, която се проведе за първи път на 14 август в Пловдив. Събитието бе безплатно, за да могат да дойдат повече хора и ако им хареса, да го препоръчат и да им помогнат да го популяризират. Подобни инициативи се задават и в бъдеще, като пчеларите ще ги оповестяват на страницата си във Фейсбук.

„Пчеларството е в семейството ни повече от век и ние сме отдадени на това да споделяме българския мед със света. Ще ви разкажем нашата история, как правим мед и ще говорим за пчеларството в България. Ще имате възможността да пробвате нашите продукти“, обясняват Джен и Митко.

Друга инициатива, която двамата подхващат в търсене на по-добра реализация, е организирането на подобна дегустация на локация по избор или в заведение на техни партньори в квартал Капана в Пловдив. Такива събития те могат да предложат на туристическия и хотелиерския бранш.

Джен и Митко залагат на дигитална обиколка на пчелина си, разказ за 100-годишната семейна традиция и разбира се, опитване на уникалните им продукти под марката Bulgarian Honey Co., сред които мед с куркума и черен пипер и мед със сечуански пипер и чили.