Те са Димитър и Преслава, млада двойка фермери, които показаха на българския пазар, че с иновативно мислене и високо качество могат да развият бизнес и да затворят цикъла на производство, започвайки от овощната градина и стигайки до вкусните продукти от сливи. Стъпвайки плахо на пазара с различни сосове от сливи, добавяйки и сладка, произведени по специална технология, днес те могат да се похвалят и с продукти с нов сегмент - сушените плодове. 

От скоро имаме нови продукти - сушени сливи и вишни. Плодът е натурален, а специалният начин на сушене гарантира сочност и запазване на хранителните вещества във всяка една хапка”, разказа за Агри.БГ Преслава Петрова, която е едната половинка от “Дими`с фарм”. На нея е отредена и частта по маркетинга и промотирането на продуктите, които излизат от сливовата овощна градина, собственост на Димитър Матеев, другата половина от фермата. 

Стремим се да запазим максимално хранителната стойност на плода чрез специалният процес на сушене етювиране. Получават се сливи и вишни, които са сочни, а в същото време са сушени. Разликата на нашата технология е, че масово хората избиват първо костилките и след това сушат, защото е по-евтин метода. Ние първо сушим и след това ръчно избиваме костилките, за да може да гарантираме на клиентите качество, разказва Димитър Матеев. 

На пазара с марката на фермата могат да се намерят 3 вида сладко със синя слива и вишна, като младите стопани са се насочили към здравословните продукти без захар. Най-интересното от продуктовата гама са сосовете, които са първите плодови сосове от синя слива на българския и европейския пазар.
Градината е на площ от 28 дка в района на град Левски, като основно залагат на сини сливи. Голямата част от градината обаче все още не плододава. Сортовете в стопанството са предимно за преработка - “Топенд плюс”, “Харганта”, “Пресента”, “Стенлей”, който използват за опрашител, както и “Чачанска лепотица” за по-ранна суровина. 
В плановете на фермерите е диверсификацията с други култури, за да може при липса на търсене на преработени продукти, да бъдат гъвкави и да излязат и на пазара на прясна консумация. 

Преработката на суровината засега е на ишлеме, но осигурят ли инвеститор, ще изградят и собствен цех за крайните продукти. 
Заради сушата през тази година обаче развитието на голяма част от градината, която е в младенческа възраст, е било затруднено и през следващата пролет напояването е първата задача пред стопаните. 

Нашата овощна градина 85-90% е младо насаждение. Забелязват се пропаднали овошки, но това явление не е масово, защото ние успяхме да направи 2 жизненоважни поливки. Пропуснатите ни ползи обаче се крият в това, че развитието на леторастите не е това, което трябва да бъде, което означава, че ще се забави влизането на овошките в плододаване. Дърветата само оцеляваха. Не искаме да повтаряме втора такава година, затова искам да направим инвестиция в напояване, категоричен е младият стопанин. 

Коопериране: Склонни ли са младите БГ фермери да се обединят?

Държат на прекия контакт с клиентите си, затова не работят с големи дистрибутори, а с малки магазини, в които обратната връзка е реална и могат да реагират на търсенето на клиентите си. 

Хората не асоциират една голяма верига с такъв продукт и постигаме обратния ефект. Ние искаме да излизаме с лицата си зад продукта, за да поддържаме високото качество, което имаме”, обобщава Преслава. 
Продават сосовете, сладката и сушените плодове в над 50 магазина в страната, а запитванията от нови обекти за техните продукти са истинската оценка за работата им.