България е позната на пазарите в Азия с някои традиционни аграрни стоки - хранителни продукти, български вина, мляко и млечни продукти, минерална вода, етерични масла и особено розовото масло. Всичко това създава добри условия за българските агрофирми, които искат да търгуват с Китай – те биха могли да използват Хонконг като основа за своята дейност, възползвайки се от предимствата, правните и финансови услуги, които районът също предлага.

 

Това заяви зам.-министърът на икономиката и енергетиката Красин Димитров по време на бизнес семинар за Хонконг в София. На форума беше подчертано, че Хонконг е домакин на едни от най-важните и престижни търговски изложения за вина не само в Азия, но и в световен мащаб. Насърчаваме българските фирми да участват в такива изложения като подходящото място за установяване на бизнес партньорства, допълни още зам.-министър Димитров.

 

Хонконг може да бъде врата към големия китайски пазар за българските продукти, според Димитров. Министерство на икономиката и енергетиката (МИЕ) планира да разкрие трета търговска служба в провинция Гуандун, в Южен Китай, в непосредствена близост до Хонконг. Убедени сме, че това ще допринесе за още по-активно бизнес сътрудничество с континентален Китай и Хонконг. Китай се нарежда на второ място след Турция сред експортните ни дестинации извън ЕС, благодарение на нарастването на българския износ.

 

През 2013 г. стокообменът между България и Китай се увеличава с 7.8% спрямо миналата година и достига 1.875 млрд. щ.д., а този между България и Хонконг за миналата година възлиза на 137.6 млн. щ.д., от които български износ за Хонконг е 63.9 млн. щ.д., показват данните на МИЕ.

 

 

© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!