• Асортиментът от плодове и зеленчуци на МЕТРО включва близо 400 вида локални артикули, доставяни от над 150 малки земеделски производители в цялата страна
  • Компанията е реализирала над 4300 тона български плодове и зеленчуци
  • Първите количества розови домати от земеделци партньори на МЕТРО вече бяха изнесени за Великобритания и Австрия
  • В периода от 26 юли до 15 септември МЕТРО и „Отгледано с грижа в България “ ще отделят 5%  от продажбите на български розови домати в подкрепа на каузите на фондация „Една от 8“, полагаща грижи за жени с рак на гърдата

 

 

МЕТРО отбелязва втората година от старта на програмата си за работа с български земеделски производители „Отгледано с грижа в България“ с локални фестивали на розовия домат в 7 от магазините си в страната. Фестивалите стартираха на 27 юли във Варна, Стара Загора и Пловдив, на 28 юли в София и на 30 юли в Благоевград. Предстоят подобни събития на 3 август в Плевен и на 10 август в Бургас. По време на локалните прояви производители на розови домати представят своята продукция в магазините на МЕТРО, а клиентите на компанията, ще могат да се възползват от качеството на нейния български асортимент.

 

МЕТРО търси дългосрочни партньори за новата си програма за млечни продукти

 

Атанас Атанасов бе един от местните производители на розов домат, който се представи на фестивала във Варна.Занимава се със земеделие от 2013-та, като вече трета година работи с МЕТРО. Разполага с 10 дка оранжерия край Игнатиево.

 

Снимка: МЕТРО

 

В МЕТРОПловдивгостуваха двама земеделски производители -Тодор Атанасов от с. Поповица, обл. Пловдив и Георги Петков от пазарджишкото село Мирянци. Своя продукция представи Институт по зеленчукови култури /ИЗК/ „Марица“ – Пловдив. Научното звено към Селскостопанска академия демонстрира един от последните си сортове домати – „Розово сърце“, който от три години е хит на пазара. Негов селекционер е доц. д-р Даниела Ганева, директор на института. ИЗК „Марица“ и представители на Аграрния университет в Пловдив са партньори на МЕТРО по програмата „Отгледано с грижа в България“.

 

Снимка: МЕТРО

 

Своя продукция в МЕТРО Стара Загора представи Динко Каишев, земеделски производител от Бяла Река. Отглежда зеленчуци на площ от 20 дка. Има и 1 дка оранжерия. Партнира си с МЕТРО-България вече две години.

 

Снимка: МЕТРО

 

В София своя продукция представи земеделският производител Любомир Млеканов, с чиято помощ МЕТРО България изнесе първите 1 тон розови домати от новата реколта – за Великобритания. Един тон розови домате на фирма „ДЕМЕТРА -МАР ЕООД“ пък вече отпътуваха за Австрия.

 

Снимка: МЕТРО

 

В Благоевград Николай Алексиев и Красимир Учителски представиха своята продукция на клиентите на МЕТРО Благоевград. Красимир е от Петрич и от 10 години предлага домат „Розова магия“. Покрай партньорството с МЕТРО сериозно разраства бизнеса си и от 7 декара през миналата година, днес отглежда домати на 24 декара. Николай отглежда 9 декара домати край Сандански като част от семейния си бизнес. И двамата са оптимисти за партньорстовото си с МЕТРО.

 

Снимка: МЕТРО

 

Поредицата от локални фестивали ще завърши на 8 септември в София, където за втора година ще се организира Фестивал на Розовия домат. Събитието ще се проведе в Княжеската градина, пред паметника на Съветската армия и ще започне в 10:30 часа.

 

Програмата „Отгледано с грижа в България “ включва близо 400 вида локални артикули. В момента МЕТРО работи с над 150 малки земеделски производители,  над 40 големи производства и 9 стратегически доставчици на розов селски домат.  Реализираният обем на български плодове и зеленчуци през годината е над 4300 тона, а асортиментът включва стари български сортове като Куртовска капия, Домати Розова магия, Алено сърце и селска краставица, уникалният Реселешки лук и много други.

 

„Определено се наблюдава напредък и устойчивост  на работата ни с фермерите. Начинът на сортировка, заготовка и качество за тях става все по-лесно постижим и придобива регулярен характер“, сподели Иван Райнов, търговец в  отдел „Плодове и зеленчуци“.  Успешно се изпълнява и програмата свързана с обученията на фермерите, които улесняват подготвянето и спазването на добри земеделски практики. Продължават и одитите с агрономи като всеки един регион си има отделен одитор, който посещава местните производители. За развитието на програмата „Отгледано с грижа в България“ съдействат доц. Даниела Ганева, Институт Марица и представители на Аграрния университет в Пловдив.

 

Снимка: МЕТРО

 

Тази година, от 26 юли до 15 септември МЕТРО и неговата програма „Отгледано с грижа в България“ ще отделят 5% от продажбата на български розови домати в подкрепа на каузите на „Една от 8“, осигуряваща консултации, профилактични прегледи, практическа и и информационна подкрепа за жени с рак на гърдата . През 2018 г. фондация „Една от 8“ разшири дейността си с проекта „Сърдечни приятелки“ – за безплатни прегледи на жени с рак на гърдата и профилактични прегледи на здрави жени. Екипът на фондацията вече посети над 30 града с „Розовия кемпер “ на „Една от 8“ и продължава да пътува в цялата страна.

 

За „Отгледано с грижа в България“

 

Програмата „Отгледано с грижа в България“  стартира през 2017 г. като нов модел при търговията с плодове и зеленчуци, разчитащ на директно партньорство с малки земеделски производители. Програмата се превърна в свързващо звено между локални производители и професионални клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес.