С 42% са се увеличили посетителите на земеделската платформа Агри.БГ за изминалия месец март спрямо същия период на 2019 г. Това показва справка в програмите за анализ на трафика на уебсайта.

Анализатор: Агробизнесът има сравнителен имунитет срещу кризи

От началото на извънредното положение и налагането на мерки за физическо ограничаване на дейности много хора и бизнеси преориентираха активностите си онлайн и наблегнаха на възможностите за дистанционна търговия, работа, общуване и обмяна на опит. Динамичната и бързо променяща се обстановка повиши интереса към медиите и засили стремежа за получаване на коректна и навременна информация.

Това рефлектира и във видим ръст в броя на посетителите и обявите в Агри.БГ. Освен сериозния скок в уникалните посетители на сайта, с 37% са нараснали новите потребители за месец март на годишна база. Те достигат рекордната за Агри.БГ стойност от 427 000 посещения за периода.

Удължава се и времето за престой в платформата средно с 12% за разглеждания месец спрямо същия период на 2019 г.

Увеличението в посещаемостта от началото на извънредното положение е особено забележимо, когато сравним данните за първото тримесечие на 2020 г. с тези за първото тримесечие на 2019 г. Вижда се как от средата на февруари с развитието на кризата по света се задълбочава интересът към сайта и публикуваната от него информация, като тенденцията към устойчив ръст се запазва и през март.

Общо 29% повече са новите посетители на платформата за януари-март тази година в сравнение с миналата. 23% е повишението на уникалните посещения.

Свиването на пазара на труда и интензивните съкращения на служители в комбинация с големия брой работници в селското стопанство, които за разлика от други години сега бяха принудени да останат в страната, вдигна и интереса към публикуваните обяви за работа в Агри.БГ.

Подобна е ситуацията с друг дял от платформата - Агроборса, където нарасна броят на съобщенията за покупко-продажба на земеделски стоки. Ограниченият физически достъп до пазари и мерките за изолация ориентираха стопаните към търсене на реализация за продукцията им онлайн.

Значително нарастване в показателите се вижда и в каналите на Агри.БГ в социалните мрежи. Изместването на активностите във виртуалния свят увеличава ангажираността на последователите на страницата във Фейсбук с 47% за последните 28 дни (17 март - 13 април 2020 г.), на база предходния 28-дневен период. За същия период интересът към споделените видеоматериали в канала на платформата в YouTube бележи ръст от 39% и увеличение с 29% на продължителността на гледане на един клип.

В крак с новите реалности, ориентиращи все повече хора към дигитални изяви и дейности, Агри.БГ въведе нови форми за предоставяне информация на потребителите. Платформата започна организацията на онлайн уебинари - агринари, с участието на експерти, анализатори и представители на сектор земеделие, в които се обсъждат актуални теми и въпроси, а потребителите имат възможност да задават своите въпроси онлайн.

ГЛЕДАЙТE ТУК Агринара "Агропазарите и COVID-19"

Можете да разгледате в детайли посещаемостта и рейтинга на Агри.БГ в https://www.similarweb.com/website/agri.bg, където резултатите от представянето на сайта могат да бъдат сравнени с тези на други сходни медии и платформи в страната и чужбина.

 

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Втори агринар: Прецизно българско земеделие като изход от кризата

Рискове и възможности на агросектора по време на криза

Анализатор: Вирусът ще отсее болните бизнеси