Макар китайският чесън да се изнася в много страни и региони, все още има много възможности за разширяване на пазарното присъствие, смятат представители на отрасъла в Китайската народна република, пише East-Fruit.

Успешен бизнес и традиция: Възраждането на българския чесън

Китай е световен лидер на пазара на чесън, което автоматично говори за значимостта на това производство за местните фермери. Няма нужда от пространни обяснения по този въпрос.

За да може да бъдат и занапред търсени на пазара, китайските производители полагат усилия да повишат качеството на продукцията, научаваме от изявление на отрасловата китайска асоциация CFNA – тя предлага търговски услуги, включително износ.

Пандемията от COVID-19 повлия на пазара на чесън. Най-забележими са проблемите, с които се сблъскват участниците в международната логистика. Същевременно се промени и търсенето. Тъй като сред най-засегнатите бе индустрията за обществено хранене, заявките за чесън силно намаляха. В момента ситуацията в Китай се е подобрила и дори е достатъчно стабилна.

С връщането на бизнеса и производството към нормалното състояние износът постепенно ще се възобнови, но обстоятелствата може да се променят с оглед развитието на световната пандемия в бъдеще. Едно влошаване на епидемиологичната обстановка може да удари още веднъж международната търговия.

Китай има дълга история в износа на чесън, казват от CFNA.

Нашият чесън се изнася в над 140 страни по света. Този продукт все още има голям експортен потенциал. Например има много възможности за развитие на африканския пазар, допълват от там.

Търсенето на биологично отгледани продукти във вътрешността на страната и в чужбина расте. Био чесънът ще стане актуална тема в отрасъла като цяло през следващите години. Особено в онези европейски страни, в които потребителите отдават все по-голямо значение на биопроизводството.

В Китай интересът към този сегмент също расте. Вярваме, че в бъдеще китайският био чесън ще заеме достойно място в експортната листа, казват от CFNA.

 

ВИЖТЕ ОЩЕ

Как се води борба срещу китайския чесън в магазините?

Грантове и схема 60/40: За какво настояват дребни производители на зеленчуци?

Ставките за плодове и зеленчуци – вижте ги!