Според преобладаващото мнение българският производител трудно се добира до търговските вериги, за да реализира продукцията на техните щандове. Производителите се оплакваха доскоро, че евтините вносни продукти са по-изгодни за веригите и именно поради това нашенския производител остава назад. 
 
 
„Малките производители трудно влизаха във веригите, сега вече имат едно по-добро отношение. Трудно е, защото не можем да ги заредим напълно, но започнаха като цяло да пазаруват от нас“, коментира пред Фермер.БГ неотдавна председателят на Добруджанския овощарски съюз Димитричка Търпанова
 
Някои от търговските вериги обявиха български брандове и щандове и подеха кампании за директна работа с фермерите. 
 
Дали това „разведряване“ на отношенията вече се усеща в реализирането на продукцията? 
 
На въпрос на Фермер.БГ, отправен към читателите на сайта Продавате ли на големите вериги? близо 60 процента от над 250 отговорили посочват, че нямат интерес. 
 
39 на сто обаче са отговорили, че имат интерес да продават на търговските вериги, но това все още не е станало. 
 
Малко над 1 процент от отговорилите отбелязват, че вече имат реализирани количества, а под процент са тези, които казват, че имат договор. Толкова са и тези, които твърдят, че продават, но още не са реализирали количества.