Производител на млечни продукти създаде производствена верига от фермата до магазина, която е отворена за потребителите с помощта на технологията блокчейн, съобщава изданието Dairy reporter.

Ново поколение село изграждат в Холандия


Данните, събрани в млечната ферма и при обработка на млякото, автоматично се предават на компанията, където всеки желаещ може да ги разгледа.

Разработчикът на марката Arla Санна Хейфолк казва, че развитието на отрасъла е свързано с потребностите на потребителите.

Хората искат техните храна и напитки да бъдат произвеждани отговорно и прозрачно. Целта на фирмата е да съдейства за реализацията на млечната продукция, допълва тя.

Потребителите могат в реално време да получат информация за пътя на млякото до стелажа в магазина. Да проверят датата на опаковане и да разгледат календара. Специалната услуга предоставя информация за производството на мляко, например колко крави са издоени, кой ги издоява и т.н. Услугата показва кога млякото е взето от фермата, кога е пристигнало в млечния завод и други данни.

По-голямата част от данните се събира и съхранява автоматично. Поради това внедряването на технологията на проследяване не изисква допълнителна работа.

Томи Сирен, ръководител на цифрови решения, отбелязва, че в момента технологията блокчейн се използва само за един продукт – био мляко. Тя обаче може да се използва и за други хранителни продукти в бъдеще.