При цени от 15 до 50 долара, ягодите, които се отглеждат във вертикалната ферма на стартъпа Oishii, не може да бъдат по лавиците на който и да е магазин за храна. Вместо това близо 5-годишният стартъп е поел „по пътя на Tesla“, както се изразява съоснователят му Хироки Кога. Продукцията на фермата е ориентирана към луксозните магазини в Ню Йорк, пише TechCrunch.com.

Коя ферма произвежда по 3 т храна на ден

Ягодите на Oishii са първите в продуктовата линия на компанията. Те са по-сладки и ароматни от обичайните плодове. Хората са готови да платят повече за по-различно преживяване, казва Кога.

На този етап подходът на стартъпа работи. Цялата бъдеща продукция е вече продадена, допълва предприемачът.

Oishii, което на японски език означава „вкусен“, има куп последователи, които вярват в начинанието. Стартъпът е привлякъл инвестиции в размер на 50 млн. долара, за да разшири производството си.

Хироки Кога определя ягодите като „Светия граал“ на вертикалното земеделие. Те са по-сложни за производство. Необходимо е да се премисли добре всеки един етап от отглеждането им.

Бил съм дълго време в тази индустрия в Япония. Да успея да отглеждам ягоди по този начин бе моята лична мечта, казва предприемачът.

Oishii е фермата на бъдещето, казва Шухей Абе, президент на Sparx Group Co., компания, която инвестира милиони, за да развие проекта. По думите му стартъпът е направил истинска революция в отглеждането на ягоди.

Хироки Кога цял живот мечтае да донесе японското качество на американския пазар. Ягодите са само началото на неговия път към успеха. Те носят достатъчно печалба и удовлетворение у потребителите, които плащат немалко, за да ги имат на своята трапеза.

За да пожъне настоящия си успех, компанията привлича топ готвачи в САЩ. Така в един от луксозните ресторанти в Ню Йорк порция ягоди с вино струва около 1300 долара. С набраните нови 50 млн. долара Кога и бизнес партньорът му планират да разширят присъствието си както на вътрешния пазар, така и в други страни. Това означава, че производственият капацитет ще се увеличи. Досега фермата се простираше върху площ от няколко тенис игрища.

Вертикалните ферми представляват интересна възможност за всякакви инвеститори. Кога смята, че е възможно да разработи алтернативни модели на финансиране. Технологично Oishii позиционира своите вертикални ферми около опрашващи насекоми, които са необходими за отглеждането на плодовете. Това означава, че на практика се намират около масивни пчелини.

Технологията на отглеждане предлага отлични условия за производство на домати, пъпеши, грозде и др.
Към пчелите трябва да добавим високо ниво на автоматизация на производствения процес. Кога и бизнес партньорът му са създали само за два месеца прототип на робот, който прибира готовата реколта.

Накрая трябва да добавим, че вертикалните ферми не генерират въглеродни емисии. За следващия сезон компанията планира да използва само възобновяеми източници на енергия.

 

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Коя е най-голямата европейска вертикална ферма?

Що е то подземно фермерство

Как работи една вертикална роботизирана ферма?