Кризата, която пандемията от коронавирус създаде в цял свят, накара гръцките ни съседи да се мобилизират. Това, което щеше да отнеме години, беше направено за броени дни.

Бизнес потенциал: Билки в кафе капсули

Заради забраната за движение на производители от един регион в друг, биопроизводители от цяла Гърция създадоха нестопанската организация AgroOikopolis, за да направят възможно директното купуване на продукти от полето.

Така земеделската продукция на гръцките биопроизводители не попадна в боклука, а потребителите вече имат възможност да видят как се произвежда храната, която купуват, и откъде идва, казва Никос Йоану от Солун, пише Ypaithros.

Само за няколко дни повече от 30 производители и около 450 потребители станаха част от инициативата, допълва фермерът Никос Йоану.

Никос се занимава със земеделие от 2007 г. Допреди това заедно със съпругата си управлява магазин за комикси в Солун. Когато финансовата криза удря САЩ, бизнесът му, който преимуществено зависел от доставките за Америка, е съсипан.

Така семейството, което няма фермерски корени, решава да опита късмета си в сферата на земеделието. Поставят акцента върху биологичното производство, а успехът идва с избор на разнообразие от култури и използване на иновации.

Уникалността на продуктите ни ни помогна във времето да развием сътрудничеството си с хотели  и ресторанти в цялата страна, казва Йоану.

 

Той отглежда черни, жълти и оранжеви домати, различни сортове люти чушки, тиквички, моркови, азиатски зеленчуци, а също така кълнове и ядливи цветя.

През 2010 г. семейството започва да продава продукцията си на биопазарите в Солун. Тогава част от продуктите все още не са познати на клиентите. Така продукцията остава продадена частично.

Тук идва логичната следваща стъпка – семейство Йоану започва да преработва храните и да създава собствени продукти – пикантни сосове с различни люти чушки, туршии, пасти, кетчуп от черни домати и портокал и други.

Постепенно създадохме своя мрежа от клиенти. Когато е налице последователност и качествен продукт, той започва да се рекламира от уста на уста, казва гръцкият фермер. От известно време земеделецът успешно сътрудничи и с кулинарни училища, които снабдява с произведена от него храна.

 

ВИЖТЕ ОЩЕ

Семейна ферма доказва, че биологичното земеделие е рентабилно

Вода с лечебна енергия за биологично чиста продукция

Биорегистър: Глоба за 50% от контролиращите за общо 22 хил. лв.