Много пъти сме ви съобщавали за внушителните суми, които се плащат за плодове в Япония. На прага на Св. Валентин и други празници производителите на плодове и зеленчуци в Япония и Южна Корея подготвят своите атрактивни предложения за подарък. Как ще успеят за поредна година да продадат продуктите си на доста по-висока цена - отговорът на този въпрос е в следващите редове.
Топ 10 на най-скъпите плодове в света
Анализът на Катерина Зверева за EastFruit сочи, че идеята за продажба на плодове поотделно има огромен потенциал. Той вече е успешно внедрен в много страни, отваряйки интересна ниша на пазара.
Когато говорим за продажба на плодове на бройка, това коренно променя стойността им в очите на потребителя. Купуването на пакетирана ябълка в подаръчна кутия е различно изживяване от купуването на ябълки, струпани в пластмасова кутия, отбелязва Зверева.
Примери за това откриваме много в Япония, където плодове традиционно са символ на лукс, не просто храна.
Основната тайна на успеха на японските плодове е тяхното изключително качество. Всеки плод преминава през строг контрол, при който се оценява съдържанието на захар, текстура, форма, размер и аромат. Не се допускат дефекти, което прави тези плодове перфектни. Фермерите ръчно се грижат за всяко растение, осигурявайки му оптимални условия за растеж. Именно поради това без проблем може да се продаде пъпеш Yubari King за 30 000 долара бройката, черна диня Densuke за 6 100 долара и чепка грозде Ruby Roman за 8 400 долара.
За да подчертаят стойността на даден продукт, японските производители и продавачи използват няколко важни маркетингови принципа. Те са превърнали опаковането в изкуство. Освен това продукцията е в ограничено количество, а историята на продукта създава емоционална връзка между него и потребителя. Ключов момент е и сезонността на плодовете.
В Южна Корея производителите на плодове и зеленчуци също жънат успех с уникалния начин, по който ги маркетират.
В Корея даването на плодове има дълбоко културно значение. Това не е просто продукт, а символ на грижа, здраве и уважение. Подаръчните комплекти с плодове са особено популярни, когато се подаряват по време на национални празници като Chuseok (фестивал на реколтата) или Seolnal (Лунна Нова година).
Това може да бъде ефективна стратегия за фермерите в други страни, казва Зверева. Тя призовава да развиваме местните традиции и да създаваме културна стойност около своите продукти.
Зверева съветва производителите в другите страни да създават рецепти и идеи за използване на техните плодове и зеленчуци в кулинарията.
Организирайте курсове по готвене, популяризирайте ястия или напитки, които увеличават търсенето на вашия продукт, отбелязва тя.
Следвайки успешния пример на корейските фермери, обърнете внимание на местните сортове, които са типични за вашия регион. Обяснете тяхната история, произход и предимства. Уникалността и автентичността могат да бъдат силни маркетингови точки, казва още Зверева.
Експертът очертава пет принципа, които можем да почерпим от Япония и Южна Корея:
- инвестирайте в качество
- създайте печеливша визия
- създайте емоционална връзка
- подчертайте сезонността
- превърнете продукта си в желан подарък
Вижте още:
Style - сорт черни дини без семки
Скоро Германия може да се прослави със своите пъпеши и дини
0 КОМЕНТАРА