Българските продукти, които имат шанс да пробият на общия европейски пазар, са пиперът, ябълките и някои сортове вино. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” Педро Раул Наро Санчес, председател на Асоциацията на младите земеделски стопани в Испания (ASAJA), който е и член на Европейския икономически и социален комитет.
 
Според него България има малък проблем в популяризирането на българските стоки, което резултат от факта, че страната ни се присъедини към ЕС след Гърция и много от продуктите, които сега се опитваме да наложим като бялото саламурено сирене и киселото мляко вече са познати на европейския пазар като гръцки. Той отбеляза, че секторът на млекопроизводителите в България ще бъде изправен пред доста проблеми, тъй като производството не е достатъчно конкурентноспособно и се нуждае от субсидии, за да стане такова.

„За испанското земеделие и селско стопанство много положително влияние оказа присъединяването на страната през 1996 г. Благодарение на общата селскостопанска политика, ние успяхме да развием и модернизираме нашето производство. Да дадем тласък на някои отрасли, които са приоритетни - производството на вино, зехтин. Срещаме сериозни затруднения, особено в областта на животновъдството, където не можем да бъдем достатъчно конкурентноспособни на пазари, предимно поради вноса от трети страни като Китай”, заяви Санчес. /агенция Фокус