Шведският земеделец Улф Енгстрьом ръководи семеен бизнес. От 150 години семейството му се занимава с производството на плодове и зеленчуци. В био фермата му може да се открият 40 различни зеленчука, които отглежда на площ от 4 ха. Произведената продукция продава на хотели, търговци на едро и директно на крайни потребители, информира atl.nu.

Суперзеленчуците – успешно отглеждани и продавани у нас

Кейлът е един от основните продукти по това време на годината. Пандемията от коронавирус обаче сериозно удари продажбите на Улф. Обикновено той продава около 1,5 тона кейл на седмица. Около 90% от поръчките идват от ресторанти, които организират коледни вечери. Сега обаче ресторантите са съкратили поръчките до 25% от обичайните обеми.

Дърво кейл в саксия

Първоначално Енгстрьом се фокусира върху сектора на търговията на дребно като алтернатива на хотелиерството, но скоро стига до заключението, че опаковането отнема твърде много време. Така в ума му се заражда нова идея.

Преди 3 години имахме няколко зрели растения кейл. Оставихме ги в саксиите им, вместо да ги пресадим. Хареса ни начина, по който изглеждат. Беше просто шега, казва шведът.

Тогава на клиентите не им харесаха саксиите с кейл. Тази годината ситуацията се промени. Продажбите вървят по-добре от очакваното. Продадохме 200 дръвчета само през първата седмица, както на фирми, така и на физически лица. Този ход не компенсира загубите ни през коледния период, но е все пак някакво решение. В момента имаме непродадени 2 тона кейл. Надяваме се, че ще реализираме поне единия, допълва Енгстрьом.

Земеделецът споделя още, че от година на година става все по-популярна практиката клиенти да посещават фермата и сами да берат желаната продукция. Някои от тях дори взимат растения, за да ги отглеждат у дома.

 

 

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Градинар експериментира с черен корен, ревен и физалис

Млади производители правят чудеса с алеопатия и no-till

Златната треска за трюфели излиза на светло