Митничари хванаха колбас с вируса на Африканската чума
От приближени до американската компания Tyson Foods източници става ясно, че тя води преговори за изграждането на завод за преработка на говеждо месо в рамките на усилията на правителството на Казахстан за привличане на инвестиции. Китайските мита върху месото от Казахстан са едва 12%.
Tyson Foods е обсъждал началните инвестиции в завода да бъдат в размер на около 200 млн. долара, споделя един от източниците. Те са част от потенциалния общ обмен на инвестиции, който може да достигне дори няколко милиарда долара с амбиции за увеличаване на производството до 5 млн. тона говеждо месо на година.
Очаква се, че САЩ ще произведат 12,4 млн. тона говеждо месо срещу 480 хил. тона в Казахстан, сочат данните на американското правителство.
Лийз Кростън, прессекретар на Tyson Foods, заяви пред Financial Time, че “ние рядко разглеждаме различни международни възможности в рамките на усилията на компанията за глобално разрастване. Ние посетихме Казахстан и сме заинтересовани от сътрудничество. Все още обаче сме на стадий преговори“.
Компанията Tyson Foods, базирана в Арканзас, миналата година е отчела печалба от 4,8 млрд. долара. 12% от продажбите са извън пределите на САЩ. Шефовете на компанията гледат с надежда на разширяването на бизнеса на международните пазари.
Финансовият директор Стюарт Глендининг миналата седмица заяви на конференция, че очаква в близките 5 години 90% от ръста на компанията да се случи извън пределите на страната.
Прогнозата гласи, че търсенето на чуждестранно свинско, говеждо и пилешко месо, а също така и на риба от страна на Китай ще нарасне, тъй като африканската чума по свинете нанася съкрушителен удар върху свиневъдството в източната страна.
Наблюдаваме ръст на доставките на месо в Китай не само от САЩ, но и от други части на света, за да се компенсира дефицитът, казва Ноел Уайт, генерален директор в Tyson Foods.
Всяка инвестиция на Tyson ще бъде добър стимул за модернизация на земеделския отрасъл, който се намира в изгодно положение спрямо важните потребители на земеделска продукция – Китай, Индия и Европа.
0 КОМЕНТАРА