В Хърватия се наблюдава повишаване на интереса на потребителите към директната доставка на плодове. Напредничави производители на плодове от района на долината на Неретва все по-успешно продават продукцията си от мандарини чрез социалните мрежи. Това е един от начините те да реализират излишъка от плодове, вместо да ги продават на твърде ниска цена на прекупвачи, пише FreshPlaza.

Земеделците могат да пестят от данъци

От около 60 000 тона мандарини, около 15 000 тона ще бъдат продадени на вътрешния пазар на Хърватия. 12 000 тона ще бъдат доставени в други страни от ЕС. Част от продукцията обаче ще остане. Именно нея производителите смятат да предложат на потребителите чрез социалните мрежи.

Според изчисленията около 6 000 тона мандарини ще бъдат в излишък.

По думите на Хрвоже Колман интересът към директните доставки на плодове се увеличава.

Ние обявихме старт на доставките миналата събота. За момента сме реализирали транспортирането на 720 кг плодове в Загреб и още 10 града в района, казва Колман.

Не ни удовлетворява цената, която се иска на пазара. Затова решихме да се обърнем към този алтернативен канал за продажби, допълва той.