Работи се върху защита на географските означения в интернет, стана ясно по време на онлайн конференция с участие на комисаря по земеделие Януш Войчеховски.

Украински мед получава географско указание

Според него защитените продукти трябва да се пазят от фалшификати в онлайн търговията, както и да се опростят процедурите, така че да станат по-достъпни и привлекателни за производителите. 

Комисията публикува и своя План за действие относно интелектуалната собственост. Той е втората стъпка, която ангажира изпълнителната власт на ЕС да се бори с измамите и фалшифицирането. 

Комисарят по земеделие: „Производителите трябва да се насочат към качествени продукти, а не да преодоляват бариери, свързани с географските означения.“

От земеделското министерство на Германия посочиха, че в настоящата ситуация все повече хора готвят вкъщи и държат на произхода на продуктите. Дори 80% от германците желаят да купуват храна, произведена в техния регион, като са готови да платят по-висока цена. Това е предпоставка за повече доходи за фермерите.

По време на конференцията бе дадено начало на портала GI View – нова база данни за търсене за всички географски означения, защитени в ЕС. Той ще включва не само регистрираните в Съюза, но и защитените съгласно 34 международни споразумения. 

Заработи нов портал с общо 40 000 защитени географски означения от цял свят. 

Предстои да бъдат добавяни описания, снимки и карти, за да се свържат сухите данни с реалните хора, продукти и произход, пишат в последния си бюлетин за ОСП от българското земеделско министерство.

Бърза справка в портала показва, че от храните България се включва с три географски означения – Българско розово масло, Горнооряховски суджук и Странджански манов мед. В сектора за вино сме представени с 54 продукта, а за спиртни напитки –  с 12.