Коледните и новогодишшн празници ни потапят в топлината и уюта на дома. Идеални са за блажена почивка и хубав филм.

Селското стопанство присъства в седмото изкуство като тематика, като място на разгръщането на историята – фон, но и като част от семиотиката в кино похватие. Семиотиката /знаците/ е драматургична тънкост при внушението на дадена идея. И тук сценаристи и режисьори често използват символи свързани с земята, посевите, определена култура и т.н, които са предмети на селското стоанство, защото носят извечни стойности и са се превърнали в много категоричен знак - послание. 

Така например, във филма „Гладиатор“, Ръсел Кроу /в ролята на генерал Максим/ се завръща удома в метафизична представа. Пътят към най-обичнто му минава през пасторална картина на житни поля. Там е неговото семе, синът му който ще продължи рода. Детаилен кадър как силната му ръка погалва житните класове символизира връзката му с дома. В същия филм героят прокарва пръст между пръстите си, което буквално може да се разчете - това е моята земя, черпя сили от нея.

В един друг култов филм с редица награди Оскар, „Американски прелести“, розите са емблемата на продукцията и символ на красотата в живота, която всеки вижда по свой начин. Оригиналното заглавие на филма „American Beauty“ всъщност е наименованието на сорт рози. 

Шоколад с чили е върховното изкушение, разчупващо снобизма и общоприетите норми в един друг много „вкусен“ филм – „Шоколад“

Ако искате да се развеселите и разчувствате едновременно, изгледайте филма „Бейб“. Това е историята за прасето, което иска да стане шампион сред овчарските кучета и способният да изтърпи всичко фермер Хогет. И не, филмът не е само за деца, бързо се превръща в любим и за възрастните.

Като споменахме деца...Анимационното кино изобилства от селско стопански животни и земеделски теми. Освен че са забавни, те са лесни за възприятията на децата и през тях може да се възпитават основни ценности. Можете да изгледата с децата ги пореицата „Angry birds”или „Cars2”, където селскостопанските машини оживяват.

"Интерстелар" е научна фантастика, която представя бъдещето с изчерпани хранителни запаси. Царавицата е единствената култура, която не е покосена от "чумата", унищожаваща всичко след себе си. Грижовният баща и фермер Купър (Матю Маккхонъки) е призован ит НАСА на секретна космическа мисия, в търсене на нов дом за човечеството. Лентата има Оскар за най-добри визуални ефекти и множество престижни награди. Вълнуващо приключение и идеален филм за равносметка през празничните дни.

Ако надникнем в документалистиката има един ярък пример, който вълнува всички ни като тема и определено ще е интересен за всеки фермер  - "Преди потопа" с Леонардо Ди Каприо, засягащ проблема с глобалното затопляне.

“Най-голямата малка ферма”  пък е документален филм, който показва как едно семейство изгражда своята устойчива ферма.

Българското кино е класика в жанра за селскостопанска тематика. Ето няколко разкошни български заглавия, на които може да се насладите през празничните дни:
„Селянинът с колелото“1974г., режисьор: Людмил Кирков, с участието на Георги Георгиев-Гец;
„Земя“ 1957г., режисьор: Захари Жандов, създаден по повестта „Земя“ на Елин Пелин;
„Гераците“1958г., по едноименната повест на Елин Пелин;
„Матриархат“1977г., с участието на , Невена Коканова, Катя Паскалева, Георги Георгиер-Гец;
„Господин за един ден“ с учатието на Тодор Колев и Ицхак Финци;