Докато организации и групи на производители се чудят как да се впишат в мерките за скъсяване на веригата за доставки, фермери викат неволята и търсят варианти как да стигнат директно до клиента. Неслучайно зачестиха фермерските пазари, магазини и инициативи. Една от тях обаче е иновативна за страната ни и по всичко личи, че има бъдеще.

Съвети за ефективна реализация на земеделската продукция

По време на пандемията стопаните нямаха избор – волю-неволю се научиха как да продават онлайн, да бъдат по-активни в социалните мрежи и по-гъвкави в схемите за доставка. Някои от тях си направиха професионални сайтове, отвориха фирмени магазини, потърсиха нови ниши за реализация. Сред тях са и Кунка Петкова и Стоян Асенов от Карловско.

Семейството е пионер в отглеждането на гъби шийтаке по оригинална японска технология. Пандемията им затваря вратата за външните пазари и международни изложения. Но луд умора няма, затова Кунка и Стоян решават да доставят фермерска храна директно на работното място на клиента. Начинанието им отнема няколко месеца, през които правят сайт и отварят бакалница в Карлово, от която да разпределят доставките.

Активират всичките си познанства от участията си по фермерски пазари из цялата страна и привличат като свои съмишленици всякакви производители на чиста храна и натурални продукти. За да покажат на служителите какво точно им предлагат, организират фермерски пазари на място във фирмите – с шатри, музика и много добро настроение.

„Вдъхновени от целта, а именно справедлив пазар за българските производители, направихме първите крачки към нея! Със старта на платформата даваме възможност на потребителите да имат пряк достъп до вкусна, свежа, чиста и натурална храна, произведена в български стопанства. Защото, доброто за теб, е добро и за българската ферма!“, казват производителите.

Разбира се, това няма как да се случи, ако самите собственици не припознават идеята на Кунка и Стоян като част от политиката си за корпоративна социална отговорност. С една дума, когато служителите са здрави и щастливи от живота, и бизнесът върви успешно.

Засега семейството фермери предлагат доставка до работното място само за градовете Пловдив и Карлово. Служителите получават персонален код за онлайн пазаруване с отстъпка. Предстоят фермерски участия на открито в още фирми, както и по специални събития, като Празника на лавандулата в Карлово. Плановете са мрежата от пунктове за дистрибуция да се разрасне в по-големите градове на страната. Звучи смело, но всичко е възможно, когато има желание за промяна към по-добро.