И тази година фермерската общност във Великобритания, занимаваща се с млекопроизводство, взе участие в инициативата #Februdairy. Движението стартира през 2018 г. и вече трета година цели да популяризира продуктите от краве мляко, информира farminguk.com.

Зоров: Защитеното сирене и кисело мляко няма да са по-скъпи

След една нетипично тежка 2020 г. #Februdairy отново обедини усилията на фермери и потребители. Мнозина споделят туитове, Instagram снимки и Facebook постове с хаштаг Fabrudairy, за да привлекат вниманието към индустрията.

Експерти по хранене също вземат участие, като тяхната цел е да образоват потребителите, разкривайки им позитивното ефект на млякото върху здравето. Този животински продукти съдържа калций, калий, витамин D и др. 

Предистория

Инициативата #Februdairy стартира пред две години по инициатива на учен, който е бивш веган, и бе пряк отговор на масовите акции на вегани във Великобритания. Още през първите 12 месеца движението привлече над 1700 последователи, като включваше и т.нар. предизвикателство – хората пият чаша мляко и след това предизвикват свои приятели да го направят.

В последно време имаше прекалено много лоши послания спрямо млекопроизводителите и месопроизводителите, казва доставчик на земеделски продукти, подкрепящ #Februdairy.

Хората имат навика да четат в интернет разни неща и да възприемат всички фермери като хора, които управляват своите стопанства само по интензивния начин, допълва той и отбелязва, че движението е нужно, тъй като разкрива на хората пропагандните послания в медиите.

Съществува мит, че всяко мъжко теленце се убива непосредствено след раждането му. В някои случаи е така, но в повечето – не, казва друг фермер.

 

 

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Овцевъд: Високите цени на фуражите ни „взривиха“

Променя се изискването за брой раждания на кравите в новата ОСП

Ще се дава обвързана подкрепа на застрашени от изчезване крави