С последните промени в Наредба №14 за лозаро-винарския сектор, подадени заявления по всички интервенции вече трябва да се изпращат задължително по електронен път. Това включва не само заявленията за кандидатстване, но и всички придружаващи документи и последващи искания за плащане.

Какво означава това за кандидатите:

- Всеки кандидат трябва да има профил в Системата за електронни услуги (СЕУ).

- Документите се подават с квалифициран електронен подпис (КЕП).

- Всички оферти, разрешителни, доказателства за съвместимост и други – също минават през платформата.

- ДФЗ и системата автоматично проверяват допустимостта на заявлението и посочват при нужда корекции.

Визуализиране на парцелите с винени лозя е налично още при попълването на заявлението, което улеснява заявителя в коректното отбелязване на площите.

Заявленията за финансово подпомагане и приложените към тях документи могат да бъдат поправяни и коригирани след подаването им съгласно изискванията на чл. 59, параграф 6 от Регламент (ЕС) 2021/2116 на Европейския парламент и на Съвета от 2 декември 2021 г.

В случаите на непреодолима сила и/или извънредни обстоятелства, които възпрепятстват изпълнението на задължение на кандидат/бенефициер по тази наредба, същият следва да уведоми за събитието ДФЗ през СЕУ, лично или чрез упълномощено от него лице, в 15-дневен срок от настъпване на събитието. Към уведомлението се прилагат съответните доказателства за наличието на непреодолима сила и/или извънредни обстоятелства, включително, когато е приложимо - документи, заверени/издадени от компетентен орган.

Подкрепете независимата журналистика