Възможно ли е най-лошите години за пазара на горски плодове да бъдат точно годините на успех? Да, според Павел Егерт, селекционер, производител и преработвател на арония и собственик на Aronia Eggert, съобщава SadyOgrady.

Семейство фермери заряза животновъдството заради по-печеливша култура

В година, когато има добра цена и финансови ресурси, трябва да търсим нови продукти, нови категории, за да увеличим устойчивостта на нашия пазар през следващите години, смята експертът. 

Егерт дава съвети как да погледнем в бъдещето и какви стратегически дейности да изградим в сектора на ягодоплодните.  

В сектора на горските плодове имаме много голямо предизвикателство и вътрешни ограничения. Иновациите са шанс в годините на успех. В година, когато има добра цена и финансови ресурси, трябва да търсим нови продукти и нови категории, за да увеличим устойчивостта на нашия пазар през следващите години, отбелязва производителят. 

Егерт се отдава на размисъл, търсене на иновации, изследвания и разработки в годините на добри икономически резултати. Той призовава колегите си да не отлагат търсенето на нови възможности.

Сега е моментът за изграждане на устойчивост. Във всяка година на добра икономическа ситуация за дадено зрънце, нека помислим за стратегията, за изграждането на индустрията през следващите години благодарение на иновативни решения и продукти. Насърчаването на здравословното хранене е печалба за производителя, смята производителят на арония. 

В Полша имаме уникален климат и производители, които са запалени по отглеждането на плодове и зеленчуци, и имаме преработватели. Имаме собствена гама от горски плодове на разположение от много дълго време. Като се започне от ягоди, боровинки, малини, хаскап, облепиха, мине се през арония, цариградско грозде, червено и касис, допълва той. 

Егерт вижда силата на производителя във възможността да образова потребителите и да насърчава здравословното хранене. 

Освен това виждам сила в съвместното популяризиране на други видове, налични в Полша, и в популяризирането на зеленчуци. Съвместната промоция подкрепя здравословната диета. По този начин можем да стимулираме нови тенденции. Новите тенденции са носител на информация и съответно на по-добри продажби и маржове. Насърчаването на здравословното хранене е от решаващо значение и трябва да се придържаме към него, заключва Павел Егерт.



Вижте още:

Източна Европа зае ключово място във вноса на плодове и зеленчуци в ЕС

Бивш футболист днес управлява 800 дка биоградини

Биопроизводител: Мечтата ми е да имаме нулев отпадък