Българските вина все по-широко навлизат на азиатските пазари - за 2017 г. е регистрирано двойно увеличение на износа ни за Китай, което го нарежда на второ място от всички експортни дестинации за българския винен бизнес. 
 
 
Това заяви зам.-министърът на икономиката Александър Манолев по време на традиционно зарязване на лозови масиви в Пиринския регион, съобщи пресцентърът на икономическото ведомство.
 
„За виното трябва да говорим повече като за бизнес с огромен експортен потенциал“, посочи Александър Манолев. 
 
По думите му за миналата година от България са изнесени вина на обща стойност над 31 млн. евро. Основни наши пазари са Полша, Швеция, Русия, Чехия и други. „Статистиката показва, че броят на предприятията в сектора нараства  средногодишно с около 5%, а общият им оборот е над 130 млн. евро“, допълни той.
 
 
Зам.-министър подчерта, че потенциалът е още по-голям и се ангажира, че търговските аташета зад граница ще продължат да подкрепят всеки български винопроизводител в усилията му да стъпи на нови пазари.