От началото на тази година се наблюдават чувствителни сътресения на еврапейският пазар на хранителни добавки във фуражната индустрия и това има пряка връзка с разпространението на коронавируса.

Без оферти за хлебна пшеница на борсата у нас

Някои важни суровини отбелязаха чувствително повишаване на цените - между 20% и 70%, което беше усетено и от българските животновъди, коментира веретинарният лекар на Агри.БГ д-р Тихомир Сеферинов.

Причината за тези сътресения е, че голяма част от използваните аминокиселини - например 50% от лизина, 90% от треонина, 20% от метионина, 20% от триптофана и 20% от валинар както и 50% от витамин А и Е и 80% от биотина, са пряк внос от Китайската народна република.

Добрата новина е, че след близо тримесечна борба с епидемията китайската държава сега бързо се възстановява от щетите, причинени от коронавируса - COVID 19.

Ситуацията в индустрията на Китай става все по-добра. Въпреки че в някои вътрешни части на страната все още има проблеми с недостига на суровини и на работна ръка, общото промишлено производство е достигнало 70%-80% от равнището си преди кризата с коронавируса.

Ключови районът по източното крайбрежие на страната отчитат дори още по-добри показатели, като са възстановили 90% от капацитетът си. Повечето хора са се върнали на работните си места и почти всички компании разполагат със 100% от служителите си.

Тъй като някои предприятия все още наваксват с изпълнениено на стари договори, новите поръчки се очаква да бъдат доставени в следващите 4 до 6 седмици.

Транспортът по източното крайбрежие на Китай вече работи нормално, докато във вътрешността на страната все още има проблеми, но тяхното рещаване се очаква в съвсем близко бъдеще.

Международният транспорт продължава да изпитва затруднения, тъй като много корабни компании са съкратили курсовете си до Китай. Затова някои производители правят опити да осъществят доставките си до Европа по релсов път, но обемът на композираните суровини все още е недостатачен да задоволи силното търсене.

Бизнесът в Китай като цяло се връща към нормалното си състояние, а прогнозите са, че до края на април повечето проблеми ще бъдат решени и редовните доставки на стоки ще се възстановят. Това е добра новина за българските фермери и за техните европейски колеги, които се стремят да осигуряват пълноценен фураж за своите животновъдни стопанства.