Търсим всякакви начини да засилим рекламата на агнешкото месо и да го направим атрактивно за потребителите. Едно от най-големите предизвикателства пред овцевъдите в Дания е да убедеят консуматорите да купуват този вид месо. Това каза председателят на овцевъдната асоциация в Дания на форум в Арбанаси за Агри.БГ.

Как албанците развиват своя овцевъден сектор?

Страната разполага с 5 млн. жители и 150 хил глави овце, което е ниска цифра на фона на другите животни, които се отглеждат в Дания. Консумацията в страната е насочена главно към свинско и пилешко месо. Затова и цената на агнешкото е три-четири пъти по-висока в сравнение с традиционно консумираното, обясни овцевъдът.

„На територията на страната отглеждаме 10 породи овце, които са силно специализирани. Много от фермите ни са на хоби фермери. Имаме може би около 50 овцевъда, които реално изкарват прехраната си с овцевъдство“, обясни той.

По думите му една от най-сложните мисии за овцевъдите в Дания е да убедят консуматорите да купуват агнешко месо.

Председателят на овцевъдната асоциация в Дания: „Трябва да продаваме продуктите си директно, да сме по-близо до потребителите, да ги посрещаме в нашите ферми и да сме там, където са те. Нужно е да се засили рекламата, чрез известни готвачи, които показват как лесно може да се използва този вид месо за различни рецепти. Трябва да предлагаме и различни, специални продукти – пушени, рязани, както и атрактивни рецепти с тях“, добави експертът.

Дания работи в посока да покаже една добра история на овцете като животни, които оформят ландшафта, поддържат тревата ниска и най-вече са био. 

Председателят на овцевъдната асоциация в Дания: „Овцете са известни като най-добрите животни, в районите където има соларни панели. Така може да ги обвържем със зелената енергия.  Трябва да дадем идеята на хората, че агнешкото месо е биохрана“, каза още той.

Освен това обаче Дания е изправена пред сериозни предизвикателства – средната възраст на фермерите в страната е около 55-60 години.