Физически лица, които подават годишна декларация за облагане на доходите, могат да го направят чрез електронната услуга на НАП със стартирането на кампанията от 10 януари, съобщават от приходната агенция.

Гласувайте: Как оценявате назначенията на поста заместник-министър на земеделието?

Пак тогава започва и подаването на декларациите на хартиен носител в офисите на приходната агенция. Началната дата за подаване на декларации за облагане с корпоративни данъци чрез електронната услуга е 1 март.

Междувременно до 10 януари 2022 г. в НАП тече годишното приключване, затова физическите и юридическите лица няма да имат достъп до някои електронни услуги.

Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна, но резултатите от обработката на подадените данни ще се изпращат от НАП след 10 януари. Справочната информация в този период ще е актуална към 2 януари, за което е уведомена Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.

Справките декларации и VIES декларации по ЗДДС ще могат да се подават чрез електронната услуга на НАП, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията след 10 януари.

Здравноосигурителният статус няма да се актуализира до 9 януари. Ако в този период се плати по банков път или с пощенски запис, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП. Лицата, които се нуждаят от документ за непрекъснати здравноосигурителни права, могат да го получат в офис на НАП. Следващата актуализация на здравния статус ще бъде на 10 януари.

Подаването на Декларация образец 7 до 10 януари ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП. Подадените данни обаче ще се отразят в системата след 10 януари.