Ако лицето на Христина ви се струва много познато, наистина е така. Преди две години тя е един от най-интересните персонажи на четвъртия сезон на телевизионното предаване „Фермата“. Тогава е на 29 години, цял живот се е занимавала с търговия, не е имала шеф, а работи на процент, ходи с костюми и на токчета.

Дамите в селското стопанство

Участието й във „Фермата“ обаче й показва един нов път на развитие. Там се запознава с Бети и Ники от „Дивата ферма“ и така Христина отваря вратите на истинска ферма в Родопите и не излиза повече от там. Сега отговаря за дистрибуцията на месните продукти в София и е едно от най-зареждащите лица на фермерските пазари. Нейният плюс са не само опитът и търговският нюх, а това, че всичко в кланицата е минало през ръцете й.

Кое е най-важното, което ти даде телевизионният формат „Фермата“?

Там отново се убедих, че излиза много скъпо да си искрен. Но предпочитам да го плащам, за да спя спокойно. Струваше ми много рев и болка, за да го разбера за пореден път. Категорично заявявам, че ще бъда себе си – или приета, или изхвърлена.

А на какво ново се научи в „Дивата ферма“ на Бети и Ники?

Единствено не съм отстрелвала телета. Жал ми е, много са красиви. Иначе съм транжирала, обезципявала, пълнила съм буркани, правила съм саздърма, суджуци, валяла съм пастърма в подправки. Почти всичко, което е на сергията и продаваме в мрежата, ми е минало през ръцете. Много добре съм запозната както с породите на животните, така и с процеса на работа в кланицата.

снимка: "Фермата"

Как се чувстваш като дама в един доминиран от мъжете сектор?

Изобщо не се чувствам дискриминирана, напротив поласкана съм, че имам честта да работя с това семейство, което се труди от тъмно до тъмно. Радвам се, че мога да им бъда от помощ и да имам достъп до качествена храна.

Какво искаш да постигнеш?

С дъщерята на Бети и Ники – Петя, мечтаем да отворим един голям биомагазин, в който да вкараме всички членове на Българска асоциация „Биопродукти“ (БАБ). Да затворим кръга с хора, които също са затворили кръга в своите ферми и всичко сами си произвеждат. Искаме да тръгнем от София и, дай боже, когато станем успешни, да отворим такива магазини и в други градове. Да си направим верига на „Дивата ферма“ и да дадем достъп на хората до хубава, проверена храна.

Как според теб се прави успешен бизнес с животновъдство у нас?

Той трябва да е семеен, с много малко външни хора. Надявам се все повече млади хора да се захващат с фермерски бизнес и да правят много деца, които да останат в България. Бети е пример за това, че има 4 деца, които са останали тук. Дъщеря им Петя е следвала в Англия и Австралия, но е избрала да се върне към българските си корени в Източните Родопи. Децата не трябва да се оставят да излизат от семейния бизнес, а да подкрепят родителите си. Това за мен е успешният бизнес на фермерите.