Елена Ралчева е един от тримата горди наследници на биопроизводителите Веселина и Николай Ралчеви. Едва на 21 години, чаровната дама активно участва в налагането на семейния бранд не само на българския, но и да международния пазар. В момента кара финална година в университет в английския град Рединг със специалност „Бизнес мениджмънт“. 

ДАМИТЕ В СЕЛСКОТО СТОПАНСТВО

Как оценява изминаващата 2021 година и с каква нагласа се впуска в следващата 2022 г., даваме думата на красивата Елена.

Какъв беше животът Ви, преди да решите да се посветите на семейната фирма?

Честно казано, още от крехка възраст бях наясно, че ще посветя кариерата си на семейния бизнес. Откакто се помня, родителите ми водеха мен, брат ми и сестра ми по нивите и розоварната и ние се опитвахме да помогнем с каквото можем. На 16-годишна възраст започнах да ходя по фермерски пазари из България, а на 18 години вече бях отговорник за представянето на нашите брандове там. 

Каква е Вашата роля?

От 3 години посвещавам почти цялото си време на развитието на козметичния ни бранд Inaessentials, който предлага биокозметиката ни из цяла Европа, а скоро и в други континенти. В момента съм част от мениджмънта на компанията и съм отговорна за пазара във Франция. Освен това, всяко лято продължавам да организирам участието ни на биопазарите в България – както с козметика, така и с биологичните ни плодове и зеленчуци, които са под бранда „Био Градините на Ралчеви“.

Какви съвети получавате от Вашите родители? 

Разчитаме на тяхната подкрепа във всяко едно начинание и те ни помагат много за професионалното ни развитие. Едно от най-ценните качества, които научих специално от майка ми, е да опитвам да разрешавам проблемите веднага щом възникнат, колкото и да ми се иска да отлагам. След време установих, че всеки следващ проблем става по-преодолим.

Кое според Вас трябва да надделява – новаторското мислене на младото поколение или изпитаните родови традиции?

В идеален свят би била комбинация от двете, но в момента като че ли новаторското мислене е нещото, което може да те открои. Точно на това се дължи и успехът на бранда Inaessentials, там разчитаме на постоянна креативност и развитие в крак със световните стандарти.

Какви са предизвикателствата във Вашата работа? 

Едно от най-важните неща за нас е да не навлизаме в зоната на комфорт и да се стремим към постоянно развитие. Не се опитваме да следваме новите стандарти за онлайн търговия в България, опитваме се да ги задаваме. Голямо предизвикателство е да оперираме в много европейски пазари спрямо различията и спецификите им, както и да поддържаме мотивиран онлайн екип от млади хора, но именно постоянното желание за развитие ни изстрелва нагоре. Аз лично се чувствам в стихията си, когато отида в офиса сутринта с репликата: „Днес ще изкъртим пазара“, с идеята цял ден да разглеждам техническите аспекти от уебсайтовете, да създавам реклами и да откривам нови решения, които можем да приложим навсякъде. В 99% от случаите тази моя реплика е последвана от пляскания и надъхващи реплики от колегите. Както казах, екипът наистина действа мотивиращо.

Какво Ви носи най-голямо удовлетворение?

Обичам да виждам краен резултат от действията ни. В бизнеса много често полаганите усилия днес се отразяват след много време и под различни форми. Едно от любимите ми неща е да чета коментарите на клиентите ни под постовете, това винаги предизвиква широка усмивка у мен. Дълго време аз отговарях за „Поддръжка клиенти“ в България и до ден днешен често влизам и чета обратната връзка. Също така обожавам и да разговарям с клиентите по пазарите. Това лято толкова много хора, които следят страниците ни, ми казаха: „Виждам, че си се върнала от Англия, как си прекарваш тук?“. И след това ми разказват за техния опит с нашия бранд, което ми действа много мотивиращо. 

От гледната точка на млад човек как си представяте бъдещото развитие на семейния бизнес?

С темповете, с които вървим в момента, съм уверена, че скоро Inaessentials ще е световноизвестен бранд, но ние винаги ще поддържаме философията на малък семеен бизнес в сърцевината на всяко наше действие. Имам късмета да съм част от млад и мотивиран сплотен екип, който е способен да издигне бранда до висини, за които преди 3 години дори не смеехме да си мечтаем. От гледната точка и на човек, който живее в чужбина и е запознат с много чуждестранни брандове, мога да видя как ние се развиваме в правилната посока.

Какво бихте посъветвали младите хора като Вас, които тепърва искат да се захванат със земеделие?

Бих ги посъветвала да не се влияят от закостенялото мислене, че „земеделието е за хора, които няма с какво друго да се захванат“, и да се заредят с много търпение и упоритост, защото реално това е много труден бранш, особено в България.

Но ако към земеделието се подходи с любов и креативност, то може да ти се отплати многократно. А както виждате, земеделието невинаги е това, което си представяме. Моето семейство, което се занимава както с отглеждането на суровините, така и с производството на крайния продукт и предлагането му на пазара, е пример за това.

Как оценявате изминаващата година и какво си пожелавате за следващата?

Въпреки изпитанията, на които световната пандемия подложи всички ни, ние имахме късмета да не сме толкова засегнати главно заради факта, че онлайн търговията се разви главоломно навсякъде.

2021 година беше маркирана от най-голямото развитие на бранда ни, което неминуемо доведе до поставянето на огромни цели за следващите години. Успяхме да достигнем почти всички европейски страни, да развием уебсайтовете и продуктите си, да затвърдим философията на бранда сред екипа ни. Вярвам, че тази година беше много успешна за нас, но това е само началото.