Пристанище Варна е в пълна готовност за зърнена кампания 2014, заяви в интервю за „Стандарт” доц. Божидар Чапаров, изпълнителен директор на Пристанище Варна. Чапаров информира, че към края на юни в пристанището са обработени около 730 000 т зърнени товари, а около 500 000 т от тях е изнесената пшеница. Средномесечно тази година се обработват над 8 кораба, превозващи зърно, а през миналата – 12 на годишна база.

 

Очаква се броят на корабите да се увеличи със започването на зърнената кампания. По предварителни данни от зърнопроизводители доц. Чапаров очаква реколтата да бъде с по-лошо качество от миналогодишната. Производителите обаче се надяват на запазване на количествата. Има информация, че в относително добро състояние са слънчогледът и царевицата, които, заедно с ечемик, пристанището също обработва.

 

Доц. Чапаров съобщава, че от тази година се въвежда нова технология на товарене на зърното. „За да бъдат избегнати опашките от чакащи тирове тази година в пристанище „Варна Запад“ и в пристанище „Варна Изток“ при обработката на зърно ще се прилага нова технология за товарене. Тя се основава на ползването на преустроен 20-футов „Open Top“ контейнер с полезен обем около 27 куб. м. Контейнерът се запълва със зърно от кофъчни машини в тила на пристанището, а товарът се изсипва в трюма на кораба през отвори на дъното.

 

Тази технология е по-високопроизводителна и намалява престоя на обработваните кораби, товарни автомобили и вагони”, съобщава директорът на Пристанище Варна. По данни на доц. Чапаров към момента на пристанището са обработени общо 4,28 млн. тона товари, което е само с 0.8% по-малко в сравнение с миналата година. Пристанището се подготвя и за обработка на тръби с голям диаметър, свързани с реализацията на мащабен трансграничен инфраструктурен проект.

 

Освен подобряването на технологиите за работа се отделя сериозно внимание на организацията. В резултат на няколко оперативни срещи между специалисти на общината, областна дирекция на полицията и нас се изработи схема за придвижване на товарните автомобили под Аспарухов мост. Създадени са нови пунктове за вземане на проби на зърното, които са изнесени извън невралгичните входове около пристанището, с което се създават възможности за по-бързо преминаване на трафика на товарните автомобили.

 

Взетите мерки не допускат задръствания и смущаване на транспортния трафик в района, според доц. Чапаров. Поставени са и допълнителни постове на входовете на пристанището, оборудвани с бариери, които работят под ръководството на „Пристанище Варна“ ЕАД с цел постоянно регулиране на трафика.

 

Работи се и по проект за нов зърнен терминал. “В момента е открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Проектиране на Интермодален терминал „Варна“, заяви доц. Чапаров. Той допълни, че общо 7 са кандидатите, подали документи по обявената обществена поръчка. В рамките на този голям проект трябва да се проектират и две корабни места със съответния тил за обработка на зърнени товари. Проектирането и последващото построяване на интермодалния терминал ще позволи извършваната в момента претоварна дейност в пристанище „Варна Изток“ да бъде изнесена на новото място.

 

 

© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!