Прилагането на Рамковата програма за местни традиционни и регионални традиционни продукти започна с изпълнение на първата мярка, заложена в нея. А "ефективната работа по програмата е гаранция за нейния успех“, това заяви заместник-министърът на земеделието Георги Събев при откриването на първата среща за началото на изпълнението на програмата.

Най-после: Кампания 2023 г. може да стартира

Първата мярка по програмата цели установяване на контакт със заинтересованите страни – местните инициативни групи, местните инициативни рибарски групи, както и представители в областта на образованието, науката, местната власт и туризма.

По думите на Събев през годините много организации и институции са работили по темата, но липсата на цялостна държавна политика към традиционните храни е попречила на това информацията за продуктите да е на едно място, за да могат всички заинтересовани страни – включително бизнесът и производителите, да надграждат и произвеждат такива продукти. 

„Преминаваме към следващата стъпка, а именно събирането и систематизирането на информацията“, отбеляза още той.

И припомни, че документът  дава методиката за остойностяване на местните традиционни и регионалните традиционни продукти и цели оформяне на правила с цел свършената работа от заинтересованите страни да бъде събрана на едно място.

„По този начин ще се потърсят общите неща, ще се идентифицират предизвикателствата и ще бъдат натрупани знания за продуктите, а техните производители ще придобият по-добра видимост от тази, която имат към момента“, коментира Събев.

По време на събитието аграрният заместник-министър подчерта важната роля на общините и местните инициативни групи, които е необходимо да взаимодействат в максимална степен с локалния бизнес за постигането на по-добро развитие на традиционните продукти за съответния регион.

Георги Събев представи и напредъка по реализацията на проекта за дигитална карта на българския туризъм, в която ще се съдържа информация за всичко, което може да бъде видяно в страната ни – обичаи, традиции, храна, напитки, култура, история и други.