До 14 февруари 2025 г. в Нюрнберг, Германия производителите на органични продукти излагат най-новите си разработки по време на водещото световно изложение за биопроизводители БИОФАХ 2025.

През тази година форумът отбелязва 36-то си издание. Около 2300 компании-изложители от 94 държави са готови да покажат разнообразието и иновативната сила на органичната общност, коментираха експерти по врем на откриването на събитието. 

България е представена със специален щанд, на който участват 21 родни компании, които предлагат пчелен мед, плодове, етерични масла, тахани, вафли, солети, вино и др. Сред имената на изложителите се открояват компании като “БГ ойлс”, “Струма Фрут”, “Рад-Мар”, “Балевски и Киров”, “Гелен-Н”, “Натур БГ” “Био България”, “Герада”, “Крисмар”, “Рийджън Фруут”, “Еньо Бончев Продакшън”, “Агрола екоинвест”, “Тера Тангра”, “Бибс”, ЗП Цветан Цеков и др. 


На старта на БИОФАХ еврокомисарят по земеделие Кристоф Хансен потвърди амбицията на Европейския съюз (ЕС) за постигане на 25% биоплощи, а пазарите отчитат ръст на реализираните обеми, макар и в малки стъпки.  

Радостин Стойчев: Малко хора оценяват биопродуктите и ги търсят

Изложението показва как секторът активно оформя промяната. Във времена на множество кризи, екологичната трансформация е по-важна от всякога. Със своето цялостно представяне на продукти в девет изложбени зали и съпътстващ конгрес, изложението вижда себе си като водеща сила, която осигурява посока, диалог и водещо вдъхновение“, обяснява Доминик Диц, директор на БИОФАХ.

По време на международното изложение заинтересованите страни от цялата верига на доставки ще получат цялостен преглед на наличните продукти и решения. Почти половината от участващите компании предлагат органични съставки за храна и натурална козметика, както и вегетариански и веган варианти в продуктовата си гама.

“Как да постигнем промяна в сегмента на органичните храни?”. Това е темата на съпътстващата програма на събитието, като в нея са включени 7 различни форума, които ще анализират пазарите, производството, устойчивостта на сектора.