Продължаващата вече над 10 години неефективна държавна политика по отношение на ограничаването на мащабния внос на чуждестрани селскостопански стоки и храни, в комбинация с липсата на работещи механизми за стимулиране на късите вериги на доставки от страна на родните фермери, родиха ново "пазарно чудо" набиращо все по-голяма популярност. 

 

В борбата си да оцелеят в условията на нелоялна конкуренция, корупция, контрабанда и дъмпингови цени, подхранени от занижения контрол от страна на БАБХ, Митниците и редица други държавни служби, семейните фермери припознаха нов директен път до потребителите, които търсят качествена българска агро стока - онлайн продажби през социалните мрежи и доставки чрез националните куриерски фирми.

 

След като хегемонията на чуждите търговски вериги задуши до краен предел българското традиционно производство на зеленчуци, плодове, месо и млечни изделия, хиляди земеделски производители и животновъди започнаха да продават своята продукция онлайн.

 

Макар изпращането с наложен платеж на прясно заклано месо или консерви по куриер да е напълно извън законовите рамки, то както фермерите, така и потребителите поемат своите двустранни рискове. Едните търсейки пазарна реализация на справдлива цена излизат в сивата икономика, а другите - купуват продукция, която не подлежи на абсолютно никакъв контрол.

 

По информация на Фермер.БГ, обемите в логистиката на агро-стоки по куриерските фирми се нарежда на второ място след търговията с резервни части за автомобили и транспортни средства. В този контекст прословутата рекламно-комуникационна кампания на Европейската комисия - "От фермата до вилицата", може да бъде спокойно перифразирана за българската действителност като "От фермата - през куриера, до вилицата". Това затвърждава мнението, че държавата все още не е създала правилните механизми за законна и подлежаща на контрол система за директни продажби.

 

 

 

 


 

© 2015 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!