Поредицата съдебни дела срещу концерна Bayer  заради глифозата  Roundup, принудиха германската мегакомпания да насочи усилия в лъскане на имиджа си и в разработването на нови идеи, които да подобрят продуктите и доверието в нея. 

8700 дела срещу Монсанто, свързани с глифозатни продукти

От концерна обявиха, цитирани от БНР, че ще инвестират 5 млн. евро в разработването на алтернативни хербициди, с оглед на обвиненията, че продукта на купената наскоро американската компания Monsanto причинява рак.  
Компанията твърди, че докато проблемният глифозат продължава да присъства в нейното портфолио, тя се ангажира с „предлагането на по-голям избор на земеделските производители" и по този начин ще инвестира в допълнителни методи за борба с плевелите през следващото десетилетие.
Според мениджмънта на компанията иновациите ще намалят т.нар. „екологичен отпечатък" в портфолиото на компанията чрез ограничаване на въздействието върху околната среда с 30% до 2030-а година. Това ще бъде постигнато посредством разработване на нови технологии, намаляване на обемите на растителна защита и по-точно прилагане на иновацията, смятат от  Bayer.