От днес започва рекламната кампания на българско сирене и кашкавал в Русия и Украйна. Това ще стане по време на 18-тото Международно изложение за храни и напитки – „World Food Moscow”, което  ще се проведе от 15 до 18 септември в Москва. Кампанията е по линия на първия одобрен за България от ЕК проект „Европейско сирене, моля” -  “EU Cheese, please”. Чрез него ще се ще се рекламират българско сирене и кашкавал в Русия и Украйна.

Проектът бе спечелен от Асоциацията на млекопреработвателите в България и Кипърската организация на говедовъдите със съдействието на МЗХ и кипърските държавни институции. Кампанията включва реклама на българските бяло саламурено сирене и кашкавал и кипърските сирена - халуми, кефалотири и анари.

Европейската комисия одобри проекта на стойност приблизително 5 милиона евро и ще финансира 50% от неговата стойност. Със средства участват държавните бюджети на България и Кипър в размер на 30%, а останалите 20% се поемат от двете браншови организации в България и Кипър.

В рамките на изпълнението на програмата са включени редица прояви, които имат за цел да популяризират българските млечни продукти на руския и украинския пазар чрез реклами в печатни издания, телевизионни и DVD - клипове, промоции в търговски вериги и участия в изложения.