През последните години се наблюдава трайна тенденция на българския пазар да се продават предимно вносни биохрани, а нашето биопроизводство да се изнася в чужбина, установи проверка на Фермер.БГ в специализираните магазини.
 
Освен това секторът на биологично произведените земеделски продоволствия у нас стана не особено привлекателен заради проблемите с неизплатените субсидии още от 2008 г. насам, както и с безобразно голямата бюрокращина около дейността по сертифициране, продажба и работа. 
 
„Ситуацията на българския пазар за биопродукти е такава, защото години наред сме пропускали възможността да стимулираме това производство“, призна преди 8 месеца министър Мирослав Найденов, но не пое товара на плещите си, тъй като част от агроекологичните плащания бяха пуснати едва наскоро. 
 
По данни на статистиката, пазарът на биопродукти у нас през 2008 г. е отчел общ оборот от 7,5 млн. лв. Само 7,6% от хранителните и нехранителни биоартикули в търговската мрежа са произведени в България. Такова уточнение правят и от фондация „Биоселена”, като посочват, че  ние изнасяме основно суровини, а не крайните продукти, които се продават на по-високи цени. Например изнасяме розовото масло като суровина, а то се връща тук с парфюмите, които са по-скъпият продукт.
Българската биопшеница се изнася в Германия, а в българските екомагазини си купуваме германско биобрашно.
 
По данни на МЗХ в България основно се развива биологичното производство на зърнено-житните култури, овощни култури - сливи, череши, праскови, вишни, орехи и други черупкови плодове, медицински и ароматни култури – различни видове билки, лавандула и маслодайна роза, лозя. Отглеждат се и дребни плодове – малини и ягоди. Има и площи с рапица.
 
България е традиционен производител на биологично сертифициран мед с отлични качествени показатели. Делът на сертифицираните животновъдни ферми  все още е малък и това поражда дисбаланс в производството. Засега САЩ, Канада, Швейцария и Германия са основните пазари за произведените у нас органични храни.